BMW i3 tähistas uue ajastu algust BMW jaoks – see oli esimene nullist projekteeritud täiselektriline sõiduauto, mis läks masstootmisse. Mudelit esitleti avalikkusele 2013. aastal ning see jäi tootmisesse ligi kümneks aastaks, kuni 2022. aastani. BMW i3 ei olnud lihtsalt elektriline versioon olemasolevast mudelist, vaid täiesti uus kontseptsioon, mis ühendas uuendusliku tehnoloogia, jätkusuutliku disaini ja linnakeskkonda sobiva kompaktsuse.
Auto keskmes oli kerge ja tugev süsinikkiust reisijatekabiin, mis paiknes alumiiniumist moodulplatvormi peal. Selline lähenemine võimaldas luua auto, mis oli ühtaegu turvaline, kerge ja tõhus – ideaalne elektrilise jõuallika jaoks. BMW i3 disain oli omapärane ja eristuv: lühike nina, kõrge katusejoon ja vastandavat värvi C-piilarid andsid sellele selgelt äratuntava kuju.
Elektriline sünkroonmootor arendas algversioonis 125 kW (170 hj) ning paigaldati tagasillale, pakkudes sportlikku tunnetust ja head juhitavust. Sõltuvalt mudeliaastast ja versioonist oli auto sõiduulatus 150–300 kilomeetrit, ning lisavarustusena sai valida Range Extenderi – väikese bensiinimootori, mis pikendas sõiduulatust, töötades generaatorina.
BMW i3 oli ka disainifilosoofias teerajaja – selle interjööris kasutati taaskasutatud materjale, looduslikku kiudu ja töötlemata puitu, et rõhutada jätkusuutlikkust mitte ainult tehnoloogias, vaid kogu toote elutsüklis.
BMW tootis mudelit Leipzigis ja kokku valmis üle 250 000 auto, mis tegi sellest ühe edukama elektriauto Euroopas enne masstootmise plahvatust. Kuigi i3 tootmine lõppes 2022. aastal, jäi see murranguliseks mudeliks, mis pani aluse BMW i-seeria edasisele arengule.
Mudelauto on toodetud tootja iScale poolt.
The BMW i3 marked the beginning of a new era for BMW – it was the brand’s first fully electric production car designed entirely from the ground up. Unveiled to the public in 2013, the i3 remained in production for nearly a decade until 2022. It was not simply an electric version of an existing model, but rather a completely new concept that combined innovative technology, sustainable design, and urban-friendly compact dimensions.
At the core of the vehicle was a lightweight and strong carbon fiber passenger cell mounted on an aluminum modular platform. This architecture enabled the car to be simultaneously safe, lightweight, and energy-efficient – ideal for an electric drivetrain. The design of the BMW i3 was distinctive and unique: a short front end, tall roofline, and contrasting C-pillars gave it an instantly recognizable profile.
The initial version featured a rear-mounted synchronous electric motor producing 125 kW (170 hp), delivering a sporty driving feel and agile handling. Depending on the model year and variant, the i3 offered a driving range of 150–300 kilometers. As an option, customers could choose a Range Extender – a small petrol engine that acted as a generator to extend the car’s range when needed.
The BMW i3 was also a pioneer in design philosophy. Its interior featured recycled materials, natural fibers, and untreated wood, underscoring the car’s commitment to sustainability not just in technology but across the entire product lifecycle.
BMW manufactured the i3 at its Leipzig plant, producing more than 250,000 units in total. This made the i3 one of the most successful electric vehicles in Europe before the explosion of mass-market EV production. Although production ended in 2022, the i3 remains a groundbreaking model that laid the foundation for the future of the BMW i-series.
The scale model is produced by iScale.
BMW i3 tähistas uue ajastu algust BMW jaoks – see oli esimene nullist projekteeritud täiselektriline sõiduauto, mis läks masstootmisse. Mudelit esitleti avalikkusele 2013. aastal ning see jäi tootmisesse ligi kümneks aastaks, kuni 2022. aastani. BMW i3 ei olnud lihtsalt elektriline versioon olemasolevast mudelist, vaid täiesti uus kontseptsioon, mis ühendas uuendusliku tehnoloogia, jätkusuutliku disaini ja linnakeskkonda sobiva kompaktsuse.
Auto keskmes oli kerge ja tugev süsinikkiust reisijatekabiin, mis paiknes alumiiniumist moodulplatvormi peal. Selline lähenemine võimaldas luua auto, mis oli ühtaegu turvaline, kerge ja tõhus – ideaalne elektrilise jõuallika jaoks. BMW i3 disain oli omapärane ja eristuv: lühike nina, kõrge katusejoon ja vastandavat värvi C-piilarid andsid sellele selgelt äratuntava kuju.
Elektriline sünkroonmootor arendas algversioonis 125 kW (170 hj) ning paigaldati tagasillale, pakkudes sportlikku tunnetust ja head juhitavust. Sõltuvalt mudeliaastast ja versioonist oli auto sõiduulatus 150–300 kilomeetrit, ning lisavarustusena sai valida Range Extenderi – väikese bensiinimootori, mis pikendas sõiduulatust, töötades generaatorina.
BMW i3 oli ka disainifilosoofias teerajaja – selle interjööris kasutati taaskasutatud materjale, looduslikku kiudu ja töötlemata puitu, et rõhutada jätkusuutlikkust mitte ainult tehnoloogias, vaid kogu toote elutsüklis.
BMW tootis mudelit Leipzigis ja kokku valmis üle 250 000 auto, mis tegi sellest ühe edukama elektriauto Euroopas enne masstootmise plahvatust. Kuigi i3 tootmine lõppes 2022. aastal, jäi see murranguliseks mudeliks, mis pani aluse BMW i-seeria edasisele arengule.
Mudelauto on toodetud tootja iScale poolt.
The BMW i3 marked the beginning of a new era for BMW – it was the brand’s first fully electric production car designed entirely from the ground up. Unveiled to the public in 2013, the i3 remained in production for nearly a decade until 2022. It was not simply an electric version of an existing model, but rather a completely new concept that combined innovative technology, sustainable design, and urban-friendly compact dimensions.
At the core of the vehicle was a lightweight and strong carbon fiber passenger cell mounted on an aluminum modular platform. This architecture enabled the car to be simultaneously safe, lightweight, and energy-efficient – ideal for an electric drivetrain. The design of the BMW i3 was distinctive and unique: a short front end, tall roofline, and contrasting C-pillars gave it an instantly recognizable profile.
The initial version featured a rear-mounted synchronous electric motor producing 125 kW (170 hp), delivering a sporty driving feel and agile handling. Depending on the model year and variant, the i3 offered a driving range of 150–300 kilometers. As an option, customers could choose a Range Extender – a small petrol engine that acted as a generator to extend the car’s range when needed.
The BMW i3 was also a pioneer in design philosophy. Its interior featured recycled materials, natural fibers, and untreated wood, underscoring the car’s commitment to sustainability not just in technology but across the entire product lifecycle.
BMW manufactured the i3 at its Leipzig plant, producing more than 250,000 units in total. This made the i3 one of the most successful electric vehicles in Europe before the explosion of mass-market EV production. Although production ended in 2022, the i3 remains a groundbreaking model that laid the foundation for the future of the BMW i-series.
The scale model is produced by iScale.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car