BMW i8 Roadster (projektikood I15) oli avatud kerega versioon BMW uuenduslikust pistikhübriidsest sportautost, mille seeriatootmine algas 2018. aastal. Roadster põhines kupeemudelil (I12), kuid pakkus emotsionaalsemat sõidukogemust läbi lahtise katuse ja peente disainimuudatuste. Auto esitleti esmakordselt avalikkusele 2017. aastal Los Angelese autonäitusel ning selle tootmine kestis kuni 2020. aastani.
Disaini poolest säilitas Roadster kõik i8 kupee tunnusjooned: voolujoonelise madala kere, ülespoole avanevad uksed ja futuristliku vormikeele. Kuid erinevalt kupeest oli Roadsteril elektriliselt avatav tekstiilkatus, mis mahtus kokku Z-telje kujuliselt ning avanes või sulgus täielikult kõigest 15 sekundiga, seda isegi liikumisel kuni 50 km/h.
Tehniliselt oli i8 Roadsteri hübriidajam identne kupee hilisemate versioonidega: ees paiknev elektrimootor ja taga 1,5-liitrine kolmesilindriline turbomootor, mille kombineeritud süsteemivõimsus ulatus 275 kW (374 hj). Tänu konstruktsioonimuudatustele oli Roadster pisut raskem kui kupee, kuid suutis siiski kiirendada 0–100 km/h 4,6 sekundiga, jäädes selgelt sportlikuks. Elektriline sõiduulatus paranes 11,6 kWh aku tõttu ning oli reaalsetes tingimustes ligikaudu 50 km.
Roadsteri reisijatekabiin oli valmistatud süsinikkiust komposiidist (CFRP), tagades jäikuse ka ilma statsionaarkatuse toestuseta. Katusesüsteem ja konstruktsioonilised tugevdamised lisasid autole veidi kaalu, kuid säilitati ideaalne massijaotus ja sportauto tunnetus.
BMW i8 Roadsterit toodeti piiratud koguses ja kokku valmis 4 102 eksemplari, mis teeb sellest märgatavalt haruldasema versiooni võrreldes kupeega. Tegu oli ühega vähestest pistikhübriidsetest kabriolettidest maailmas, mis ühendas elektrilise mobiilsuse, sportliku iseloomu ja disainiavangardi.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt.
The BMW i8 Roadster (project code I15) was the open-top version of BMW’s innovative plug-in hybrid sports car, with series production beginning in 2018. Based on the coupé model (I12), the Roadster offered a more emotional driving experience through its open roof and subtle design changes. It was first unveiled to the public at the 2017 Los Angeles Auto Show, and production continued until 2020.
In terms of design, the Roadster retained all the hallmark features of the i8 Coupé: a low, aerodynamic silhouette, upward-opening butterfly doors, and a futuristic design language. However, unlike the coupé, the Roadster featured an electrically operated fabric roof that folded in a Z-shape and could be fully opened or closed in just 15 seconds—even while driving at speeds up to 50 km/h.
Technically, the i8 Roadster’s hybrid drivetrain was identical to the later versions of the coupé: a front-mounted electric motor and a rear 1.5-liter three-cylinder turbocharged petrol engine, producing a combined output of 275 kW (374 hp). Due to structural modifications, the Roadster was slightly heavier than the coupé, but still managed to accelerate from 0 to 100 km/h in 4.6 seconds, maintaining its distinctly sporty character. Thanks to the upgraded 11.6 kWh battery, real-world electric-only range improved to approximately 50 km.
The passenger cell of the Roadster was made from carbon-fiber-reinforced plastic (CFRP), ensuring rigidity even without a fixed roof. The roof mechanism and structural reinforcements added some weight, but ideal weight distribution and the dynamic driving feel were preserved.
BMW produced the i8 Roadster in limited numbers, with a total of 4,102 units built—making it significantly rarer than the coupé. It was one of the few plug-in hybrid convertibles in the world, combining electric mobility, a sporty nature, and avant-garde design.
The scale model is produced by Minichamps.
BMW i8 Roadster (projektikood I15) oli avatud kerega versioon BMW uuenduslikust pistikhübriidsest sportautost, mille seeriatootmine algas 2018. aastal. Roadster põhines kupeemudelil (I12), kuid pakkus emotsionaalsemat sõidukogemust läbi lahtise katuse ja peente disainimuudatuste. Auto esitleti esmakordselt avalikkusele 2017. aastal Los Angelese autonäitusel ning selle tootmine kestis kuni 2020. aastani.
Disaini poolest säilitas Roadster kõik i8 kupee tunnusjooned: voolujoonelise madala kere, ülespoole avanevad uksed ja futuristliku vormikeele. Kuid erinevalt kupeest oli Roadsteril elektriliselt avatav tekstiilkatus, mis mahtus kokku Z-telje kujuliselt ning avanes või sulgus täielikult kõigest 15 sekundiga, seda isegi liikumisel kuni 50 km/h.
Tehniliselt oli i8 Roadsteri hübriidajam identne kupee hilisemate versioonidega: ees paiknev elektrimootor ja taga 1,5-liitrine kolmesilindriline turbomootor, mille kombineeritud süsteemivõimsus ulatus 275 kW (374 hj). Tänu konstruktsioonimuudatustele oli Roadster pisut raskem kui kupee, kuid suutis siiski kiirendada 0–100 km/h 4,6 sekundiga, jäädes selgelt sportlikuks. Elektriline sõiduulatus paranes 11,6 kWh aku tõttu ning oli reaalsetes tingimustes ligikaudu 50 km.
Roadsteri reisijatekabiin oli valmistatud süsinikkiust komposiidist (CFRP), tagades jäikuse ka ilma statsionaarkatuse toestuseta. Katusesüsteem ja konstruktsioonilised tugevdamised lisasid autole veidi kaalu, kuid säilitati ideaalne massijaotus ja sportauto tunnetus.
BMW i8 Roadsterit toodeti piiratud koguses ja kokku valmis 4 102 eksemplari, mis teeb sellest märgatavalt haruldasema versiooni võrreldes kupeega. Tegu oli ühega vähestest pistikhübriidsetest kabriolettidest maailmas, mis ühendas elektrilise mobiilsuse, sportliku iseloomu ja disainiavangardi.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt.
The BMW i8 Roadster (project code I15) was the open-top version of BMW’s innovative plug-in hybrid sports car, with series production beginning in 2018. Based on the coupé model (I12), the Roadster offered a more emotional driving experience through its open roof and subtle design changes. It was first unveiled to the public at the 2017 Los Angeles Auto Show, and production continued until 2020.
In terms of design, the Roadster retained all the hallmark features of the i8 Coupé: a low, aerodynamic silhouette, upward-opening butterfly doors, and a futuristic design language. However, unlike the coupé, the Roadster featured an electrically operated fabric roof that folded in a Z-shape and could be fully opened or closed in just 15 seconds—even while driving at speeds up to 50 km/h.
Technically, the i8 Roadster’s hybrid drivetrain was identical to the later versions of the coupé: a front-mounted electric motor and a rear 1.5-liter three-cylinder turbocharged petrol engine, producing a combined output of 275 kW (374 hp). Due to structural modifications, the Roadster was slightly heavier than the coupé, but still managed to accelerate from 0 to 100 km/h in 4.6 seconds, maintaining its distinctly sporty character. Thanks to the upgraded 11.6 kWh battery, real-world electric-only range improved to approximately 50 km.
The passenger cell of the Roadster was made from carbon-fiber-reinforced plastic (CFRP), ensuring rigidity even without a fixed roof. The roof mechanism and structural reinforcements added some weight, but ideal weight distribution and the dynamic driving feel were preserved.
BMW produced the i8 Roadster in limited numbers, with a total of 4,102 units built—making it significantly rarer than the coupé. It was one of the few plug-in hybrid convertibles in the world, combining electric mobility, a sporty nature, and avant-garde design.
The scale model is produced by Minichamps.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car