BMW 1. seeria Coupé (E82) debüteeris 2007. aastal, tuues tagasi kompaktse tagaveolise sportcoupe’ traditsiooni, mille juured ulatuvad 1970. aastate ikooniliste mudeliteni nagu BMW 2002. E82 oli mõeldud entusiastidele, kes hindasid sõidurõõmu, täpset juhitavust ja tasakaalustatud dünaamikat väiksemas vormis – see oli sisuliselt kaasaegne tõlgendus BMW klassikalisest „driver’s car“ kontseptsioonist. E82 põhines 1. seeria luukpäral (E87), kuid sai täiesti uue kerekujunduse, lühema teljevahe ja sportlikuma iseloomu. Tagavedu, 50:50 massijaotus ja jäigem šassii muutsid selle üheks parima juhitavusega autoks omas klassis. Mudelit pakuti mitmes variandis: bensiinimootoriga 120i, 125i ja 135i ning diiselversioonides 118d, 120d ja 123d. Tippmudel 135i Coupé kasutas 3,0-liitrist kuuesilindrilist Twin Turbo (N54) mootorit, mis arendas kuni 306 hj ja võimaldas kiirenduse 0–100 km/h umbes 5,3 sekundiga. Auto oli saadaval nii manuaal- kui automaatkäigukastiga ning sportliku vedrustuse ja tugevate ketaspiduritega. E82 disain ühendab klassikalised BMW jooned ja kaasaegse sportliku stiili: pikk kapott, lühike tagaosa ning BMW-le omane C-piilari tagasipööre rõhutavad jõulist ja tasakaalustatud proportsiooni.
BMW tootis E82 Coupé’d aastatel 2007–2013. Kokku valmis ligikaudu 150 000 eksemplari, enne kui mudeli asendas F22 põlvkonna 2. seeria Coupé. Tänapäeval peetakse E82 viimaseks klassikalise ülesehitusega väikseks BMW coupéks, mis ühendas mehaanilise autentsuse ja kompaktse mõõdu.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt.
BMW 1 Series Coupé (E82) debuted in 2007, bringing back the tradition of the compact rear-wheel-drive sports coupé, whose roots go back to the iconic models of the 1970s such as the BMW 2002. The E82 was intended for enthusiasts who valued driving pleasure, precise handling and balanced dynamics in a smaller form – it was essentially a modern interpretation of BMW’s classic “driver’s car” concept. The E82 was based on the 1 Series hatchback (E87), but received an entirely new body design, a shorter wheelbase and a sportier character. Rear-wheel drive, 50:50 weight distribution and a stiffer chassis made it one of the best-handling cars in its class. The model was offered in several variants: petrol engines 120i, 125i and 135i, and diesel versions 118d, 120d and 123d. The top model, the 135i Coupé, used a 3.0-litre six-cylinder Twin Turbo (N54) engine producing up to 306 hp and allowing acceleration from 0–100 km/h in about 5.3 seconds. The car was available with both manual and automatic transmissions, as well as with a sport suspension and powerful disc brakes. The E82 design combines classic BMW lines with modern sporty style: the long bonnet, short rear end and the characteristic rearward curve of the C-pillar typical of BMW emphasise strong yet balanced proportions.
BMW produced the E82 Coupé between 2007 and 2013. In total, around 150,000 units were built before the model was replaced by the F22 generation 2 Series Coupé. Today, the E82 is considered the last small BMW coupé of traditional construction, combining mechanical authenticity with compact dimensions.
The scale model is produced by Minichamps.
BMW 1. seeria Coupé (E82) debüteeris 2007. aastal, tuues tagasi kompaktse tagaveolise sportcoupe’ traditsiooni, mille juured ulatuvad 1970. aastate ikooniliste mudeliteni nagu BMW 2002. E82 oli mõeldud entusiastidele, kes hindasid sõidurõõmu, täpset juhitavust ja tasakaalustatud dünaamikat väiksemas vormis – see oli sisuliselt kaasaegne tõlgendus BMW klassikalisest „driver’s car“ kontseptsioonist. E82 põhines 1. seeria luukpäral (E87), kuid sai täiesti uue kerekujunduse, lühema teljevahe ja sportlikuma iseloomu. Tagavedu, 50:50 massijaotus ja jäigem šassii muutsid selle üheks parima juhitavusega autoks omas klassis. Mudelit pakuti mitmes variandis: bensiinimootoriga 120i, 125i ja 135i ning diiselversioonides 118d, 120d ja 123d. Tippmudel 135i Coupé kasutas 3,0-liitrist kuuesilindrilist Twin Turbo (N54) mootorit, mis arendas kuni 306 hj ja võimaldas kiirenduse 0–100 km/h umbes 5,3 sekundiga. Auto oli saadaval nii manuaal- kui automaatkäigukastiga ning sportliku vedrustuse ja tugevate ketaspiduritega. E82 disain ühendab klassikalised BMW jooned ja kaasaegse sportliku stiili: pikk kapott, lühike tagaosa ning BMW-le omane C-piilari tagasipööre rõhutavad jõulist ja tasakaalustatud proportsiooni.
BMW tootis E82 Coupé’d aastatel 2007–2013. Kokku valmis ligikaudu 150 000 eksemplari, enne kui mudeli asendas F22 põlvkonna 2. seeria Coupé. Tänapäeval peetakse E82 viimaseks klassikalise ülesehitusega väikseks BMW coupéks, mis ühendas mehaanilise autentsuse ja kompaktse mõõdu.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt.
BMW 1 Series Coupé (E82) debuted in 2007, bringing back the tradition of the compact rear-wheel-drive sports coupé, whose roots go back to the iconic models of the 1970s such as the BMW 2002. The E82 was intended for enthusiasts who valued driving pleasure, precise handling and balanced dynamics in a smaller form – it was essentially a modern interpretation of BMW’s classic “driver’s car” concept. The E82 was based on the 1 Series hatchback (E87), but received an entirely new body design, a shorter wheelbase and a sportier character. Rear-wheel drive, 50:50 weight distribution and a stiffer chassis made it one of the best-handling cars in its class. The model was offered in several variants: petrol engines 120i, 125i and 135i, and diesel versions 118d, 120d and 123d. The top model, the 135i Coupé, used a 3.0-litre six-cylinder Twin Turbo (N54) engine producing up to 306 hp and allowing acceleration from 0–100 km/h in about 5.3 seconds. The car was available with both manual and automatic transmissions, as well as with a sport suspension and powerful disc brakes. The E82 design combines classic BMW lines with modern sporty style: the long bonnet, short rear end and the characteristic rearward curve of the C-pillar typical of BMW emphasise strong yet balanced proportions.
BMW produced the E82 Coupé between 2007 and 2013. In total, around 150,000 units were built before the model was replaced by the F22 generation 2 Series Coupé. Today, the E82 is considered the last small BMW coupé of traditional construction, combining mechanical authenticity with compact dimensions.
The scale model is produced by Minichamps.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.