BMW 1M Coupé esitles BMW 2011. aastal kui kompaktset, kuid erakordselt jõulist sportautot, mis kandis edasi M-divisjoni tõelist DNA-d. Tegemist oli esimese korraga, kui BMW M GmbH rakendas oma inseneriteadmised 1. seeria kerel, luues auto, mis ühendas väikese mõõdu, klassikalise tagaveo ja M-autodele omase täpsuse. E82-põhisele 1M-ile anti laiemad rattakoopad, agressiivsem kerekuju ja sportlik interjöör, mis andsid selge märgi, et tegu pole tavalise 1. seeria coupéga. Kapoti all töötas 3,0-liitrine kuuesilindriline Twin Turbo mootor (N54), mis arendas 340 hobujõudu ja 450 Nm pöördemomenti (hetkeks isegi kuni 500 Nm tänu overboost-funktsioonile). Jõud kandus tagaratastele kuuekäigulise manuaalkäigukasti kaudu – automaatkäigukasti ei pakutud, et säilitada puhas sõiduelamus. Kiirendus 0–100 km/h toimus 4,9 sekundiga ja auto tippkiirus oli elektrooniliselt piiratud 250 km/h. 1M-i šassii, vedrustus ja pidurid pärinesid suuresti M3 (E92) mudelilt, tagades erakordselt täpse juhitavuse ja tasakaalu. See kombinatsioon tegi 1M-ist kohe kultusauto, mida hinnati eheda mehaanilise tunnetuse ja kompaktsuse tõttu – tõeline tänapäevane järglane 1980. aastate ikoonilisele E30 M3-le.
BMW tootis 1M Coupé’d ainult aastatel 2011–2012, kokku valmis umbes 6 300 eksemplari. Piiratud tootmismaht, manuaalkäigukast ja M-divisjoni autentne sõiduelamus on teinud sellest ühe hinnatuima modernse BMW klassiku.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt. Tegemist on limiteeritud seeriaga, kokku toodetud 1008 mudelit.
Unveiled in 2011, the BMW 1M Coupé marked the return of a true compact driver’s car within the M Division lineup. It was the first time BMW M GmbH applied its motorsport engineering to the 1 Series platform, creating a car that combined compact dimensions, classic rear-wheel drive and the precision that defines every M model. Based on the E82 1 Series Coupé, the 1M featured flared wheel arches, a wider track, aggressive body styling and a purpose-built interior — all clear signs that this was far more than a regular 1 Series. Under the bonnet lay a 3.0-litre twin-turbocharged inline-six (N54) producing 340 hp and 450 Nm of torque, with short bursts up to 500 Nm thanks to the overboost function. Power was sent to the rear wheels exclusively through a six-speed manual gearbox – an intentional choice to preserve a pure, mechanical driving experience.
The car sprinted from 0–100 km/h in just 4.9 seconds and was electronically limited to 250 km/h. Much of the chassis, suspension and braking hardware was borrowed from the M3 (E92), giving the 1M exceptional handling precision and balance. The result was an instant cult classic – a compact, analogue performance car often described as the spiritual successor to the legendary E30 M3.
BMW produced the 1M Coupé for only two years, between 2011 and 2012, building around 6,300 examples in total. Its limited production, manual transmission and raw M-Division character have made it one of the most desirable modern BMWs among enthusiasts.
The scale model is manufactured by Minichamps as part of a limited edition of 1,008 units
BMW 1M Coupé esitles BMW 2011. aastal kui kompaktset, kuid erakordselt jõulist sportautot, mis kandis edasi M-divisjoni tõelist DNA-d. Tegemist oli esimese korraga, kui BMW M GmbH rakendas oma inseneriteadmised 1. seeria kerel, luues auto, mis ühendas väikese mõõdu, klassikalise tagaveo ja M-autodele omase täpsuse. E82-põhisele 1M-ile anti laiemad rattakoopad, agressiivsem kerekuju ja sportlik interjöör, mis andsid selge märgi, et tegu pole tavalise 1. seeria coupéga. Kapoti all töötas 3,0-liitrine kuuesilindriline Twin Turbo mootor (N54), mis arendas 340 hobujõudu ja 450 Nm pöördemomenti (hetkeks isegi kuni 500 Nm tänu overboost-funktsioonile). Jõud kandus tagaratastele kuuekäigulise manuaalkäigukasti kaudu – automaatkäigukasti ei pakutud, et säilitada puhas sõiduelamus. Kiirendus 0–100 km/h toimus 4,9 sekundiga ja auto tippkiirus oli elektrooniliselt piiratud 250 km/h. 1M-i šassii, vedrustus ja pidurid pärinesid suuresti M3 (E92) mudelilt, tagades erakordselt täpse juhitavuse ja tasakaalu. See kombinatsioon tegi 1M-ist kohe kultusauto, mida hinnati eheda mehaanilise tunnetuse ja kompaktsuse tõttu – tõeline tänapäevane järglane 1980. aastate ikoonilisele E30 M3-le.
BMW tootis 1M Coupé’d ainult aastatel 2011–2012, kokku valmis umbes 6 300 eksemplari. Piiratud tootmismaht, manuaalkäigukast ja M-divisjoni autentne sõiduelamus on teinud sellest ühe hinnatuima modernse BMW klassiku.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt. Tegemist on limiteeritud seeriaga, kokku toodetud 1008 mudelit.
Unveiled in 2011, the BMW 1M Coupé marked the return of a true compact driver’s car within the M Division lineup. It was the first time BMW M GmbH applied its motorsport engineering to the 1 Series platform, creating a car that combined compact dimensions, classic rear-wheel drive and the precision that defines every M model. Based on the E82 1 Series Coupé, the 1M featured flared wheel arches, a wider track, aggressive body styling and a purpose-built interior — all clear signs that this was far more than a regular 1 Series. Under the bonnet lay a 3.0-litre twin-turbocharged inline-six (N54) producing 340 hp and 450 Nm of torque, with short bursts up to 500 Nm thanks to the overboost function. Power was sent to the rear wheels exclusively through a six-speed manual gearbox – an intentional choice to preserve a pure, mechanical driving experience.
The car sprinted from 0–100 km/h in just 4.9 seconds and was electronically limited to 250 km/h. Much of the chassis, suspension and braking hardware was borrowed from the M3 (E92), giving the 1M exceptional handling precision and balance. The result was an instant cult classic – a compact, analogue performance car often described as the spiritual successor to the legendary E30 M3.
BMW produced the 1M Coupé for only two years, between 2011 and 2012, building around 6,300 examples in total. Its limited production, manual transmission and raw M-Division character have made it one of the most desirable modern BMWs among enthusiasts.
The scale model is manufactured by Minichamps as part of a limited edition of 1,008 units
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.