BMW 1. seeria luukpära (E87) debüteeris 2004. aastal, tähistades BMW jaoks uut peatükki kompaktklassis. See oli esimene kord, kui BMW tõi turule väikese viieukselise mudeli, mis säilitas siiski kõik margile omased põhiväärtused – tagaveo, tasakaalustatud kaalujaotuse ja täpse juhitavuse.
E87 oli suunatud neile, kes otsisid praktilisemat alternatiivi 3. seeriale, ilma et peaksid loobuma sportlikust sõidutundest. Disainilt oli auto äratuntavalt BMW – pikk kapott, väljendusrikas neeruvõre ja madal dünaamiline siluett. Sõitjateruum oli kvaliteetne ja ergonoomiline, pakkudes samaaegselt nii sportlikkust kui igapäevamugavust. Mootorivalik ulatus 1,6-liitristest neljasilindrilistest bensiinimootoritest kuni 3,0-liitrise kuuesilindriliseni (130i), mille tippversioon arendas 265 hobujõudu. Diiselversioonid, nagu 118d ja 120d, pakkusid suurepärast ökonoomsuse ja jõudluse suhet. Kõik versioonid kasutasid tagavedu – omadus, mis eristas E87 oma konkurentidest ja rõhutas BMW insenerifilosoofiat.
E87 tootmist alustati 2004. aastal ning mudelit toodeti kuni 2011. aastani, mil selle asendas F20 põlvkond. Kokku valmis ligi 870 000 eksemplari, mis tegi sellest ühe edukama kompaktse BMW mudeli oma ajastul.
Mudelauto on toodetud Autoarti poolt.
The BMW 1 Series Hatchback (E87) made its debut in 2004, marking a new chapter for BMW in the compact segment. It was the first time BMW introduced a small five-door model that still retained all the brand’s core values – rear-wheel drive, balanced weight distribution, and precise handling. The E87 was aimed at drivers seeking a more practical alternative to the 3 Series without giving up the sporty driving experience. Its design was unmistakably BMW – a long bonnet, distinctive kidney grilles and a low, dynamic silhouette. The interior reflected the same philosophy, offering high-quality materials, driver-focused ergonomics and a balance between sportiness and everyday comfort. The engine range spanned from 1.6-litre four-cylinder petrol units to the powerful 3.0-litre straight-six in the 130i, producing up to 265 horsepower. Diesel versions such as the 118d and 120d offered an excellent balance between performance and efficiency. All models featured rear-wheel drive – a rarity in the compact class and a hallmark of BMW’s engineering philosophy.
Production of the E87 began in 2004 and continued until 2011, when it was succeeded by the F20 generation. In total, nearly 870,000 units were built, making it one of the most successful compact BMWs of its time.
The scale model is produced by Autoart
BMW 1. seeria luukpära (E87) debüteeris 2004. aastal, tähistades BMW jaoks uut peatükki kompaktklassis. See oli esimene kord, kui BMW tõi turule väikese viieukselise mudeli, mis säilitas siiski kõik margile omased põhiväärtused – tagaveo, tasakaalustatud kaalujaotuse ja täpse juhitavuse.
E87 oli suunatud neile, kes otsisid praktilisemat alternatiivi 3. seeriale, ilma et peaksid loobuma sportlikust sõidutundest. Disainilt oli auto äratuntavalt BMW – pikk kapott, väljendusrikas neeruvõre ja madal dünaamiline siluett. Sõitjateruum oli kvaliteetne ja ergonoomiline, pakkudes samaaegselt nii sportlikkust kui igapäevamugavust. Mootorivalik ulatus 1,6-liitristest neljasilindrilistest bensiinimootoritest kuni 3,0-liitrise kuuesilindriliseni (130i), mille tippversioon arendas 265 hobujõudu. Diiselversioonid, nagu 118d ja 120d, pakkusid suurepärast ökonoomsuse ja jõudluse suhet. Kõik versioonid kasutasid tagavedu – omadus, mis eristas E87 oma konkurentidest ja rõhutas BMW insenerifilosoofiat.
E87 tootmist alustati 2004. aastal ning mudelit toodeti kuni 2011. aastani, mil selle asendas F20 põlvkond. Kokku valmis ligi 870 000 eksemplari, mis tegi sellest ühe edukama kompaktse BMW mudeli oma ajastul.
Mudelauto on toodetud Autoarti poolt.
The BMW 1 Series Hatchback (E87) made its debut in 2004, marking a new chapter for BMW in the compact segment. It was the first time BMW introduced a small five-door model that still retained all the brand’s core values – rear-wheel drive, balanced weight distribution, and precise handling. The E87 was aimed at drivers seeking a more practical alternative to the 3 Series without giving up the sporty driving experience. Its design was unmistakably BMW – a long bonnet, distinctive kidney grilles and a low, dynamic silhouette. The interior reflected the same philosophy, offering high-quality materials, driver-focused ergonomics and a balance between sportiness and everyday comfort. The engine range spanned from 1.6-litre four-cylinder petrol units to the powerful 3.0-litre straight-six in the 130i, producing up to 265 horsepower. Diesel versions such as the 118d and 120d offered an excellent balance between performance and efficiency. All models featured rear-wheel drive – a rarity in the compact class and a hallmark of BMW’s engineering philosophy.
Production of the E87 began in 2004 and continued until 2011, when it was succeeded by the F20 generation. In total, nearly 870,000 units were built, making it one of the most successful compact BMWs of its time.
The scale model is produced by Autoart
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.