BMW 328 Roadster Mille Miglia #72 esindab üht eredamat perioodi BMW võidusõiduloos. Aasta oli 1940, kui Saksamaal valitses pingeid täis õhkkond, kuid Itaalias startis veel viimane rahuaegne Mille Miglia – legendaarne 1000-miiline maanteevõistlus läbi Itaalia. BMW saatis rajale neli 328-põhist autot, sealhulgas roadsteri stardinumbri 72, mille roolis olid Saksamaa sõitjad Willi Briem ja Uli Richter.
Auto põhines BMW 328 Rennsport Roadsteril, kuid sai spetsiaalse ettevalmistuse: käsitsi vormitud alumiiniumkere, aerodünaamilised detailid ning võidusõiduks optimeeritud šassii. Mootoriks oli edasiarendatud 2,0-liitrine kuuesilindriline rida-, vabalthingav bensiinimootor, mille võimsus küündis ligikaudu 135 hobujõuni. Tippkiirus ulatus üle 170 km/h, mis oli märkimisväärne tulemus isegi professionaalses võidusõiduklassis.
Auto nr 72 lõpetas võistluse 5. kohal üldarvestuses ja oli osa BMW tiimi meeskondlikust triumfist – sellel võistlusel saavutas BMW 328 Touring Coupé üldvõidu, millega kindlustati BMW maine tipptasemel sportautode tootjana. See oli viimaseks Mille Migliaks enne sõda, mis katkestas Euroopa motospordielu aastateks.
BMW 328 Roadster, eriti Mille Miglia versioonid, on tänapäeval äärmiselt haruldased ja hinnatud kollektsionääride seas. Iga säilinud auto on ainulaadne – nii disaini, valmistusmeetodi kui võidusõiduloos saavutatu poolest. Auto number 72 on üks neist, mille ajalugu on dokumenteeritud ja tunnustatud.
Miniatuuri on tootnud Schuco mõõtkavas 1:43. Mudel kujutab detailitäpselt 1940. aasta võistlusautot koos stardinumbri, kerejoonte ja mootori karakteristikaga.
The BMW 328 Roadster Mille Miglia #72 represents one of the brightest chapters in BMW’s motorsport history. The year was 1940—tensions were rising across Europe, but in Italy, the final peacetime Mille Miglia was still set to begin. This legendary 1000-mile road race through Italy saw BMW enter four cars based on the 328, including Roadster number 72, driven by German racers Willi Briem and Uli Richter.
The car was based on the BMW 328 Rennsport Roadster but received a special competition preparation: a hand-formed aluminum body, aerodynamic refinements, and a chassis optimized for racing. Under the hood was an upgraded 2.0-liter naturally aspirated inline-six engine, producing approximately 135 horsepower. The top speed exceeded 170 km/h—an impressive figure even by professional racing standards of the era.
Car number 72 finished the race in 5th place overall and contributed to BMW’s team triumph at the event—BMW’s 328 Touring Coupé claimed overall victory, cementing the brand’s reputation as a top-tier manufacturer of performance sports cars. This would be the last Mille Miglia before the war, which brought European motorsport to a halt for several years.
Today, the BMW 328 Roadster—especially Mille Miglia variants—is considered extremely rare and highly prized among collectors. Each surviving car is unique, both in design and construction, and carries a rich racing heritage. Car number 72 is one of those historically documented and celebrated examples.
The miniature model has been produced by Schuco in 1:43 scale. It faithfully captures the 1940 race car with its starting number, body lines, and engine character.
BMW 328 Roadster Mille Miglia #72 esindab üht eredamat perioodi BMW võidusõiduloos. Aasta oli 1940, kui Saksamaal valitses pingeid täis õhkkond, kuid Itaalias startis veel viimane rahuaegne Mille Miglia – legendaarne 1000-miiline maanteevõistlus läbi Itaalia. BMW saatis rajale neli 328-põhist autot, sealhulgas roadsteri stardinumbri 72, mille roolis olid Saksamaa sõitjad Willi Briem ja Uli Richter.
Auto põhines BMW 328 Rennsport Roadsteril, kuid sai spetsiaalse ettevalmistuse: käsitsi vormitud alumiiniumkere, aerodünaamilised detailid ning võidusõiduks optimeeritud šassii. Mootoriks oli edasiarendatud 2,0-liitrine kuuesilindriline rida-, vabalthingav bensiinimootor, mille võimsus küündis ligikaudu 135 hobujõuni. Tippkiirus ulatus üle 170 km/h, mis oli märkimisväärne tulemus isegi professionaalses võidusõiduklassis.
Auto nr 72 lõpetas võistluse 5. kohal üldarvestuses ja oli osa BMW tiimi meeskondlikust triumfist – sellel võistlusel saavutas BMW 328 Touring Coupé üldvõidu, millega kindlustati BMW maine tipptasemel sportautode tootjana. See oli viimaseks Mille Migliaks enne sõda, mis katkestas Euroopa motospordielu aastateks.
BMW 328 Roadster, eriti Mille Miglia versioonid, on tänapäeval äärmiselt haruldased ja hinnatud kollektsionääride seas. Iga säilinud auto on ainulaadne – nii disaini, valmistusmeetodi kui võidusõiduloos saavutatu poolest. Auto number 72 on üks neist, mille ajalugu on dokumenteeritud ja tunnustatud.
Miniatuuri on tootnud Schuco mõõtkavas 1:43. Mudel kujutab detailitäpselt 1940. aasta võistlusautot koos stardinumbri, kerejoonte ja mootori karakteristikaga.
The BMW 328 Roadster Mille Miglia #72 represents one of the brightest chapters in BMW’s motorsport history. The year was 1940—tensions were rising across Europe, but in Italy, the final peacetime Mille Miglia was still set to begin. This legendary 1000-mile road race through Italy saw BMW enter four cars based on the 328, including Roadster number 72, driven by German racers Willi Briem and Uli Richter.
The car was based on the BMW 328 Rennsport Roadster but received a special competition preparation: a hand-formed aluminum body, aerodynamic refinements, and a chassis optimized for racing. Under the hood was an upgraded 2.0-liter naturally aspirated inline-six engine, producing approximately 135 horsepower. The top speed exceeded 170 km/h—an impressive figure even by professional racing standards of the era.
Car number 72 finished the race in 5th place overall and contributed to BMW’s team triumph at the event—BMW’s 328 Touring Coupé claimed overall victory, cementing the brand’s reputation as a top-tier manufacturer of performance sports cars. This would be the last Mille Miglia before the war, which brought European motorsport to a halt for several years.
Today, the BMW 328 Roadster—especially Mille Miglia variants—is considered extremely rare and highly prized among collectors. Each surviving car is unique, both in design and construction, and carries a rich racing heritage. Car number 72 is one of those historically documented and celebrated examples.
The miniature model has been produced by Schuco in 1:43 scale. It faithfully captures the 1940 race car with its starting number, body lines, and engine character.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car