BMW 328 Coupé Mille Miglia on tõenäoliselt kuulsaim versioon BMW 328 seeriast – auto, mis 1940. aasta Mille Miglia võistlusel mitte ainult ei võistelnud, vaid võitis kogu võistluse üldarvestuses. Tegemist oli esimese ja ainsaks jäänud korraga, mil saksa auto võitis selle kuulsa Itaalia maanteeralli, enne kui Teine maailmasõda katkestas rahvusvahelise võidusõidutegevuse.
Auto põhines BMW 328 Rennversionil, kuid selle kere kujundas ja valmistas Carrozzeria Touring Milanos, kasutades revolutsioonilist Superleggera-tehnoloogiat – see tähendas kerget toruraami, millele kinnitati õhukesed alumiinium-paneelid. Auto oli äärmiselt aerodünaamiline, väga kerge ning suurepäraselt tasakaalus.
Kapoti all töötas võimas 2,0-liitrine kuuesilindriline mootor, mis arendas sõltuvalt seadistusest kuni 136 hobujõudu. Tippkiirus ulatus üle 170 km/h ning auto suutis säilitada 1000-miilisel distantsil (ligi 1600 km) keskmise kiiruse 166 km/h – tulemus, mis oli enneolematu ning šokeeris Euroopa autotööstust.
Auto kuulus meeskonnale Huschke von Hanstein ja Walter Bäumer, kes viisid selle võidule. Vaid üks säilinud originaaleksemplar on olemas, mis muudab selle versiooni äärmiselt haruldaseks ja ikooniliseks.
Mudelauto tootja on Schuco ning tegemist on piiratud seeria mudeliga (toodetud 1000 mudelit), mis kujutab detailitäpselt 1940. aasta võistlusversiooni – sh kerejooned, stardinumber ja ajastuomane viimistlus.
The BMW 328 Coupé Mille Miglia is arguably the most famous version of the BMW 328 series – a car that not only competed in the 1940 Mille Miglia, but won the race outright. It was the first and only time a German car claimed overall victory in this legendary Italian road race, just before World War II brought international motorsport to a halt.
The car was based on the BMW 328 Rennversion, but its body was designed and built by Carrozzeria Touring in Milan using their revolutionary Superleggera construction method – a lightweight tubular frame covered with thin aluminum panels. The result was an exceptionally aerodynamic, lightweight, and well-balanced vehicle.
Under the hood was a powerful 2.0-liter inline six-cylinder engine that produced up to 136 horsepower, depending on the tuning. With a top speed exceeding 170 km/h, the car was capable of maintaining an average speed of 166 km/h over the 1000-mile (approx. 1600 km) race distance – an unprecedented achievement that stunned the European automotive world.
The car was driven by the team of Huschke von Hanstein and Walter Bäumer, who brought it to victory. Only one original example of the 328 Coupé Mille Miglia survives today, making it an extremely rare and iconic piece of motorsport history.
The scale model has been produced by Schuco as part of a limited edition (1,000 units made), faithfully replicating the 1940 racing version in fine detail – including its body lines, starting number, and period-correct finish.
BMW 328 Coupé Mille Miglia on tõenäoliselt kuulsaim versioon BMW 328 seeriast – auto, mis 1940. aasta Mille Miglia võistlusel mitte ainult ei võistelnud, vaid võitis kogu võistluse üldarvestuses. Tegemist oli esimese ja ainsaks jäänud korraga, mil saksa auto võitis selle kuulsa Itaalia maanteeralli, enne kui Teine maailmasõda katkestas rahvusvahelise võidusõidutegevuse.
Auto põhines BMW 328 Rennversionil, kuid selle kere kujundas ja valmistas Carrozzeria Touring Milanos, kasutades revolutsioonilist Superleggera-tehnoloogiat – see tähendas kerget toruraami, millele kinnitati õhukesed alumiinium-paneelid. Auto oli äärmiselt aerodünaamiline, väga kerge ning suurepäraselt tasakaalus.
Kapoti all töötas võimas 2,0-liitrine kuuesilindriline mootor, mis arendas sõltuvalt seadistusest kuni 136 hobujõudu. Tippkiirus ulatus üle 170 km/h ning auto suutis säilitada 1000-miilisel distantsil (ligi 1600 km) keskmise kiiruse 166 km/h – tulemus, mis oli enneolematu ning šokeeris Euroopa autotööstust.
Auto kuulus meeskonnale Huschke von Hanstein ja Walter Bäumer, kes viisid selle võidule. Vaid üks säilinud originaaleksemplar on olemas, mis muudab selle versiooni äärmiselt haruldaseks ja ikooniliseks.
Mudelauto tootja on Schuco ning tegemist on piiratud seeria mudeliga (toodetud 1000 mudelit), mis kujutab detailitäpselt 1940. aasta võistlusversiooni – sh kerejooned, stardinumber ja ajastuomane viimistlus.
The BMW 328 Coupé Mille Miglia is arguably the most famous version of the BMW 328 series – a car that not only competed in the 1940 Mille Miglia, but won the race outright. It was the first and only time a German car claimed overall victory in this legendary Italian road race, just before World War II brought international motorsport to a halt.
The car was based on the BMW 328 Rennversion, but its body was designed and built by Carrozzeria Touring in Milan using their revolutionary Superleggera construction method – a lightweight tubular frame covered with thin aluminum panels. The result was an exceptionally aerodynamic, lightweight, and well-balanced vehicle.
Under the hood was a powerful 2.0-liter inline six-cylinder engine that produced up to 136 horsepower, depending on the tuning. With a top speed exceeding 170 km/h, the car was capable of maintaining an average speed of 166 km/h over the 1000-mile (approx. 1600 km) race distance – an unprecedented achievement that stunned the European automotive world.
The car was driven by the team of Huschke von Hanstein and Walter Bäumer, who brought it to victory. Only one original example of the 328 Coupé Mille Miglia survives today, making it an extremely rare and iconic piece of motorsport history.
The scale model has been produced by Schuco as part of a limited edition (1,000 units made), faithfully replicating the 1940 racing version in fine detail – including its body lines, starting number, and period-correct finish.