BMW 328 Rennversion ehk võidusõiduväljaanne oli spetsiaalne arendus BMW 328 sportautost, mis oli suunatud professionaalsele ringraja- ja maanteevõidusõidule. Aluseks võeti tavapärane 328, kuid Rennversion sai mitmeid täiustusi: kergekaalulise alumiiniumkere, võimsama mootori ning aerodünaamilisema kuju. Eesmärk oli maksimeerida jõudlust, juhitavust ja kiirust – ning see õnnestus märkimisväärselt.
Auto kapoti all töötas 2,0-liitrine reasmootor, mille võimsus varieerus olenevalt versioonist ja ettevalmistusest – tippmudelid suutsid arendada üle 100 hobujõu, mis oli erakordne tulemus 1930. aastate lõpus. Tippkiirus küündis olenevalt konfiguratsioonist üle 170 km/h.
BMW 328 Rennversion saavutas mitmeid märkimisväärseid tulemusi Euroopa võidusõiduradadel, kuid suurimaks triumfiks peetakse 1940. aasta Mille Miglia võitu, kus BMW 328 Touring Coupé (Rennversioni üks erikuju) saavutas esimese koha keskmise kiirusega 166 km/h. See oli enneolematu saavutus ja kindlustas BMW koha rahvusvahelises motorspordis.
Rennversioni kere ehitati tihedas koostöös Carrozzeria Touring’uga Milanos, kasutades nende revolutsioonilist Superleggera (ülikerge) raamitehnoloogiat. Paljud neist autodest valmisid väikese seeria või individuaalse tellimusena, mistõttu on iga säilinud eksemplar äärmiselt haruldane.
BMW 328 Rennversioni mudelauto tootja on Schuco, limiteeritud seeria.
The BMW 328 Rennversion, or racing edition, was a special development of the BMW 328 sports car, designed specifically for professional circuit and road racing. Based on the standard 328, the Rennversion received numerous upgrades: a lightweight aluminum body, a more powerful engine, and a more aerodynamic shape. The goal was to maximize performance, handling, and speed—and it succeeded remarkably well.
Under the hood was a 2.0-liter inline six-cylinder engine, with power output varying depending on the version and setup—top-level models produced over 100 horsepower, an exceptional figure for the late 1930s. Depending on configuration, the top speed could exceed 170 km/h.
The BMW 328 Rennversion achieved several notable results on European racetracks, but its greatest triumph came with the victory at the 1940 Mille Miglia, where the BMW 328 Touring Coupé (a Rennversion variant) secured first place with an average speed of 166 km/h. This was an unprecedented achievement that solidified BMW’s position in international motorsport.
The Rennversion body was built in close collaboration with Carrozzeria Touring of Milan, using their revolutionary Superleggera (super lightweight) frame technology. Many of these cars were produced in very small series or as custom builds, making every surviving example extremely rare.
The BMW 328 Rennversion scale model was produced by Schuco as part of a limited edition series.
BMW 328 Rennversion ehk võidusõiduväljaanne oli spetsiaalne arendus BMW 328 sportautost, mis oli suunatud professionaalsele ringraja- ja maanteevõidusõidule. Aluseks võeti tavapärane 328, kuid Rennversion sai mitmeid täiustusi: kergekaalulise alumiiniumkere, võimsama mootori ning aerodünaamilisema kuju. Eesmärk oli maksimeerida jõudlust, juhitavust ja kiirust – ning see õnnestus märkimisväärselt.
Auto kapoti all töötas 2,0-liitrine reasmootor, mille võimsus varieerus olenevalt versioonist ja ettevalmistusest – tippmudelid suutsid arendada üle 100 hobujõu, mis oli erakordne tulemus 1930. aastate lõpus. Tippkiirus küündis olenevalt konfiguratsioonist üle 170 km/h.
BMW 328 Rennversion saavutas mitmeid märkimisväärseid tulemusi Euroopa võidusõiduradadel, kuid suurimaks triumfiks peetakse 1940. aasta Mille Miglia võitu, kus BMW 328 Touring Coupé (Rennversioni üks erikuju) saavutas esimese koha keskmise kiirusega 166 km/h. See oli enneolematu saavutus ja kindlustas BMW koha rahvusvahelises motorspordis.
Rennversioni kere ehitati tihedas koostöös Carrozzeria Touring’uga Milanos, kasutades nende revolutsioonilist Superleggera (ülikerge) raamitehnoloogiat. Paljud neist autodest valmisid väikese seeria või individuaalse tellimusena, mistõttu on iga säilinud eksemplar äärmiselt haruldane.
BMW 328 Rennversioni mudelauto tootja on Schuco, limiteeritud seeria.
The BMW 328 Rennversion, or racing edition, was a special development of the BMW 328 sports car, designed specifically for professional circuit and road racing. Based on the standard 328, the Rennversion received numerous upgrades: a lightweight aluminum body, a more powerful engine, and a more aerodynamic shape. The goal was to maximize performance, handling, and speed—and it succeeded remarkably well.
Under the hood was a 2.0-liter inline six-cylinder engine, with power output varying depending on the version and setup—top-level models produced over 100 horsepower, an exceptional figure for the late 1930s. Depending on configuration, the top speed could exceed 170 km/h.
The BMW 328 Rennversion achieved several notable results on European racetracks, but its greatest triumph came with the victory at the 1940 Mille Miglia, where the BMW 328 Touring Coupé (a Rennversion variant) secured first place with an average speed of 166 km/h. This was an unprecedented achievement that solidified BMW’s position in international motorsport.
The Rennversion body was built in close collaboration with Carrozzeria Touring of Milan, using their revolutionary Superleggera (super lightweight) frame technology. Many of these cars were produced in very small series or as custom builds, making every surviving example extremely rare.
The BMW 328 Rennversion scale model was produced by Schuco as part of a limited edition series.