BMW 505 Pullman Ghia Aigle on erakordselt haruldane ja eksklusiivne prototüüp, mis valmis 1955. aastal koostöös Šveitsi keretootjaga Ghia Aigle ning põhines BMW 502 luksussedaani platvormil. Kere oli pikendatud ja disainitud esinduslikuks Pullman-tüüpi limusiiniks, mille eesmärk oli pakkuda konkurentsi Mercedes-Benzi luksuslikele juhiga autodele. Auto kapott ja pagasiluuk olid alumiiniumist ning šassii teljevahet pikendati võrreldes 502-ga 200 mm võrra, saavutades kogupikkuse 5100 mm. Sõidukit liikus edasi 3,2-liitrine V8 mootor, mis arendas 120 hobujõudu ja umbes 219 Nm pöördemomenti, võimaldades tippkiiruseks kuni 170 km/h. Käigukastiks oli 4-käiguline manuaal, mille kõik astmed olid sünkroniseeritud. Prototüübi valmistamise eesmärk oli pakkuda alternatiivi Saksamaa kantslerile Konrad Adenauerile, kuid kuuldavasti olevat ta autot inspekteerides koputanud ukselaudadele ja pärast seda otsustanud siiski Mercedes-Benzi kasuks. BMW 505 Pullman jäi lõpuks ainukeseks eksemplariks, kuna BMW loobus tootmisest turu piiratud nõudluse ja kõrgete tootmiskulude tõttu. Selle haruldase ja elegantse sõiduki on jäädvustanud Autocult mõõtkavas 1:43, mudel on toodetud limiteeritud seeriana, kokku 333 eksemplari.
The BMW 505 Pullman Ghia Aigle is an exceptionally rare and exclusive prototype, built in 1955 in collaboration with the Swiss coachbuilder Ghia Aigle, based on the platform of the BMW 502 luxury saloon. The body was extended and designed as a prestigious Pullman-type limousine, intended to compete with Mercedes-Benz’s high-end chauffeur-driven vehicles. The car’s hood and trunk lid were made of aluminum, and the chassis wheelbase was lengthened by 200 mm compared to the 502, achieving a total length of 5100 mm. The vehicle was powered by a 3.2-liter V8 engine producing 120 horsepower and approximately 219 Nm of torque, enabling a top speed of up to 170 km/h. It was equipped with a 4-speed manual transmission with all gears synchronized. The prototype was created as a potential alternative for the German Chancellor Konrad Adenauer, but legend has it that after inspecting the car and tapping on the door panels, he decided to remain loyal to Mercedes-Benz. The BMW 505 Pullman ultimately remained a one-off prototype, as BMW abandoned production due to limited market demand and high production costs. This rare and elegant vehicle has been meticulously replicated by Autocult in 1:43 scale, produced as a limited edition of 333 pieces.
BMW 505 Pullman Ghia Aigle on erakordselt haruldane ja eksklusiivne prototüüp, mis valmis 1955. aastal koostöös Šveitsi keretootjaga Ghia Aigle ning põhines BMW 502 luksussedaani platvormil. Kere oli pikendatud ja disainitud esinduslikuks Pullman-tüüpi limusiiniks, mille eesmärk oli pakkuda konkurentsi Mercedes-Benzi luksuslikele juhiga autodele. Auto kapott ja pagasiluuk olid alumiiniumist ning šassii teljevahet pikendati võrreldes 502-ga 200 mm võrra, saavutades kogupikkuse 5100 mm. Sõidukit liikus edasi 3,2-liitrine V8 mootor, mis arendas 120 hobujõudu ja umbes 219 Nm pöördemomenti, võimaldades tippkiiruseks kuni 170 km/h. Käigukastiks oli 4-käiguline manuaal, mille kõik astmed olid sünkroniseeritud. Prototüübi valmistamise eesmärk oli pakkuda alternatiivi Saksamaa kantslerile Konrad Adenauerile, kuid kuuldavasti olevat ta autot inspekteerides koputanud ukselaudadele ja pärast seda otsustanud siiski Mercedes-Benzi kasuks. BMW 505 Pullman jäi lõpuks ainukeseks eksemplariks, kuna BMW loobus tootmisest turu piiratud nõudluse ja kõrgete tootmiskulude tõttu. Selle haruldase ja elegantse sõiduki on jäädvustanud Autocult mõõtkavas 1:43, mudel on toodetud limiteeritud seeriana, kokku 333 eksemplari.
The BMW 505 Pullman Ghia Aigle is an exceptionally rare and exclusive prototype, built in 1955 in collaboration with the Swiss coachbuilder Ghia Aigle, based on the platform of the BMW 502 luxury saloon. The body was extended and designed as a prestigious Pullman-type limousine, intended to compete with Mercedes-Benz’s high-end chauffeur-driven vehicles. The car’s hood and trunk lid were made of aluminum, and the chassis wheelbase was lengthened by 200 mm compared to the 502, achieving a total length of 5100 mm. The vehicle was powered by a 3.2-liter V8 engine producing 120 horsepower and approximately 219 Nm of torque, enabling a top speed of up to 170 km/h. It was equipped with a 4-speed manual transmission with all gears synchronized. The prototype was created as a potential alternative for the German Chancellor Konrad Adenauer, but legend has it that after inspecting the car and tapping on the door panels, he decided to remain loyal to Mercedes-Benz. The BMW 505 Pullman ultimately remained a one-off prototype, as BMW abandoned production due to limited market demand and high production costs. This rare and elegant vehicle has been meticulously replicated by Autocult in 1:43 scale, produced as a limited edition of 333 pieces.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.