BMW Isetta oli 1950. aastate Saksamaa autotööstuse fenomen – tilluke, muna- või mullakujuline sõiduk, mis sümboliseeris Saksamaa sõjajärgset taastõusu ja mikromobiilsuse ajastu algust. Tegemist polnud BMW enda loodud mudeliga: algselt pärines kontseptsioon Itaalia ettevõttelt Iso SpA, kuid BMW ostis tootmisõigused ja täiustas mudelit oma vajadustele vastavaks. BMW Isetta 250 ja 300 jõudsid tootmisse 1955. aastal ning said kiirelt tuntuks kui “mulliauto” või “munamasin” (Saksa keeles Knutschkugel – „musikuul“).
Isetta oli erakordselt kompaktne – vaid 2,3 meetrit pikk – ja selle suurim eripära oli eesmine uks, mis avanes koos rooliga küljele. Auto oli loodud kahele inimesele ning pakiruumi praktiliselt ei olnud. BMW varustas Isetta ühesilindrilise neljataktilise mootorrattamootoriga, mille kubatuur oli 250 või 300 cm³. BMW Isetta 250 arendas 12 hj ja Isetta 300 kuni 13 hj, tippkiiruseks kujunes umbes 85 km/h. Auto kaalus kõigest 360–370 kg, oli ülimalt ökonoomne ja suutis läbida kuni 3 liitriga 100 km kohta.
BMW tootis 1955–1962 aastatel kokku üle 160 000 Isetta – sealhulgas mitmeid variante (250, 300, eksportmudelid ja isegi neljarattalised ning kolme ratta konfiguratsioonid). See tegi sellest ühe populaarseima mikrosõiduki maailmas ja päästis BMW majanduslikult raskest seisust.
Mudelauto on toodetud Schuco poolt.
The BMW Isetta was a phenomenon in 1950s German automotive history—a tiny, egg- or bubble-shaped vehicle that came to symbolize West Germany’s post-war recovery and the dawn of the micromobility era. It wasn’t originally a BMW creation: the concept came from the Italian company Iso SpA, but BMW acquired the production rights and adapted the model to suit its own engineering and market needs. The BMW Isetta 250 and 300 entered production in 1955 and quickly became famous as a “bubble car” or “egg car” (in German: Knutschkugel, or “smooch ball”).
The Isetta was exceptionally compact—only 2.3 meters long—and its most distinctive feature was the front-opening door, which swung open together with the steering wheel. The car was designed for two occupants, and there was practically no luggage space. BMW equipped the Isetta with a single-cylinder, four-stroke motorcycle engine, with a displacement of either 250 or 300 cm³. The Isetta 250 produced 12 hp, while the Isetta 300 reached 13 hp, with a top speed of around 85 km/h. Weighing only 360–370 kg, the car was extremely fuel-efficient, capable of achieving fuel consumption as low as 3 liters per 100 km.
Between 1955 and 1962, BMW produced over 160,000 Isettas, including several variants (250, 300, export models, and even both four-wheeled and three-wheeled versions). It became one of the most popular microcars in the world and played a crucial role in rescuing BMW from financial hardship during that period.
The scale model has been produced by Schuco.
BMW Isetta oli 1950. aastate Saksamaa autotööstuse fenomen – tilluke, muna- või mullakujuline sõiduk, mis sümboliseeris Saksamaa sõjajärgset taastõusu ja mikromobiilsuse ajastu algust. Tegemist polnud BMW enda loodud mudeliga: algselt pärines kontseptsioon Itaalia ettevõttelt Iso SpA, kuid BMW ostis tootmisõigused ja täiustas mudelit oma vajadustele vastavaks. BMW Isetta 250 ja 300 jõudsid tootmisse 1955. aastal ning said kiirelt tuntuks kui “mulliauto” või “munamasin” (Saksa keeles Knutschkugel – „musikuul“).
Isetta oli erakordselt kompaktne – vaid 2,3 meetrit pikk – ja selle suurim eripära oli eesmine uks, mis avanes koos rooliga küljele. Auto oli loodud kahele inimesele ning pakiruumi praktiliselt ei olnud. BMW varustas Isetta ühesilindrilise neljataktilise mootorrattamootoriga, mille kubatuur oli 250 või 300 cm³. BMW Isetta 250 arendas 12 hj ja Isetta 300 kuni 13 hj, tippkiiruseks kujunes umbes 85 km/h. Auto kaalus kõigest 360–370 kg, oli ülimalt ökonoomne ja suutis läbida kuni 3 liitriga 100 km kohta.
BMW tootis 1955–1962 aastatel kokku üle 160 000 Isetta – sealhulgas mitmeid variante (250, 300, eksportmudelid ja isegi neljarattalised ning kolme ratta konfiguratsioonid). See tegi sellest ühe populaarseima mikrosõiduki maailmas ja päästis BMW majanduslikult raskest seisust.
Mudelauto on toodetud Schuco poolt.
The BMW Isetta was a phenomenon in 1950s German automotive history—a tiny, egg- or bubble-shaped vehicle that came to symbolize West Germany’s post-war recovery and the dawn of the micromobility era. It wasn’t originally a BMW creation: the concept came from the Italian company Iso SpA, but BMW acquired the production rights and adapted the model to suit its own engineering and market needs. The BMW Isetta 250 and 300 entered production in 1955 and quickly became famous as a “bubble car” or “egg car” (in German: Knutschkugel, or “smooch ball”).
The Isetta was exceptionally compact—only 2.3 meters long—and its most distinctive feature was the front-opening door, which swung open together with the steering wheel. The car was designed for two occupants, and there was practically no luggage space. BMW equipped the Isetta with a single-cylinder, four-stroke motorcycle engine, with a displacement of either 250 or 300 cm³. The Isetta 250 produced 12 hp, while the Isetta 300 reached 13 hp, with a top speed of around 85 km/h. Weighing only 360–370 kg, the car was extremely fuel-efficient, capable of achieving fuel consumption as low as 3 liters per 100 km.
Between 1955 and 1962, BMW produced over 160,000 Isettas, including several variants (250, 300, export models, and even both four-wheeled and three-wheeled versions). It became one of the most popular microcars in the world and played a crucial role in rescuing BMW from financial hardship during that period.
The scale model has been produced by Schuco.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car