BMW 2000 TI Coupé Frua on haruldane ja unikaalne prototüüp, mis valmis 1968. aastal koostöös tuntud Itaalia disainistuudio ja keretootja Pietro Fruaga. Auto põhines BMW 2000 TI tehnilisel platvormil, kuid sai Frua käe all täiesti uue ja elegantse coupé-keredisaini. Sõiduki eesmärk oli tutvustada võimalikku alternatiivi BMW oma 2000-seeria põhistele kupeemudelitele ning uurida luksuslikuma ja eksklusiivsema sportcoupe võimalusi. Tehniliselt oli auto varustatud 1,990 cm³ neljasilindrilise mootoriga, mis arendas 120 hobujõudu (88 kW) ja võimaldas maksimaalseks kiiruseks ligikaudu 190 km/h. Mootor oli pärit BMW 2000 TI mudelist ja kandis tähistust M10, olles varustatud kahe Solexi karburaatoriga. Käigukastiks oli 4-käiguline manuaal ning auto oli varustatud sõltumatu vedrustuse ja ketaspiduritega ees.BMW 2000 TI Coupé Frua jäi siiski vaid üheksainsaks prototüübiks, mida esitleti 1968. aasta Pariisi autonäitusel. BMW ametlik tootmisotsus jäi tulemata, kuna ettevõte keskendus juba omaenda 2000 C ja CS mudelitele. Nii jäigi see elegantne ja ajastule omaselt voolujooneline sõiduk ainukordseks näiteks Frua loomingust BMW baasil.
Mudeli tootja on KESS ning toodetud limiteeritud seeriana, kokku 400 eksemplari.
The BMW 2000 TI Coupé Frua is a rare and unique prototype created in 1968 in collaboration with the renowned Italian design studio and coachbuilder Pietro Frua. The car was based on the technical platform of the BMW 2000 TI, but under Frua’s hand, it received an entirely new and elegant coupé body design. The purpose of the vehicle was to present a potential alternative to BMW’s own 2000 series-based coupé models and to explore the possibilities for a more luxurious and exclusive sports coupé. Technically, the car was equipped with a 1,990 cm³ four-cylinder engine that produced 120 horsepower (88 kW) and enabled a top speed of approximately 190 km/h. The engine came from the BMW 2000 TI model and carried the designation M10, featuring two Solex carburetors. The transmission was a 4-speed manual, and the car was equipped with independent suspension and front disc brakes. The BMW 2000 TI Coupé Frua ultimately remained a one-off prototype, which was presented at the 1968 Paris Motor Show. BMW did not proceed with official production, as the company was already focusing on its own 2000 C and CS models. Thus, this elegant and characteristically streamlined vehicle remained a unique example of Frua’s work based on BMW.
The model is produced by KESS in 1:43 scale, manufactured as a limited edition of 400 pieces.
BMW 2000 TI Coupé Frua on haruldane ja unikaalne prototüüp, mis valmis 1968. aastal koostöös tuntud Itaalia disainistuudio ja keretootja Pietro Fruaga. Auto põhines BMW 2000 TI tehnilisel platvormil, kuid sai Frua käe all täiesti uue ja elegantse coupé-keredisaini. Sõiduki eesmärk oli tutvustada võimalikku alternatiivi BMW oma 2000-seeria põhistele kupeemudelitele ning uurida luksuslikuma ja eksklusiivsema sportcoupe võimalusi. Tehniliselt oli auto varustatud 1,990 cm³ neljasilindrilise mootoriga, mis arendas 120 hobujõudu (88 kW) ja võimaldas maksimaalseks kiiruseks ligikaudu 190 km/h. Mootor oli pärit BMW 2000 TI mudelist ja kandis tähistust M10, olles varustatud kahe Solexi karburaatoriga. Käigukastiks oli 4-käiguline manuaal ning auto oli varustatud sõltumatu vedrustuse ja ketaspiduritega ees.BMW 2000 TI Coupé Frua jäi siiski vaid üheksainsaks prototüübiks, mida esitleti 1968. aasta Pariisi autonäitusel. BMW ametlik tootmisotsus jäi tulemata, kuna ettevõte keskendus juba omaenda 2000 C ja CS mudelitele. Nii jäigi see elegantne ja ajastule omaselt voolujooneline sõiduk ainukordseks näiteks Frua loomingust BMW baasil.
Mudeli tootja on KESS ning toodetud limiteeritud seeriana, kokku 400 eksemplari.
The BMW 2000 TI Coupé Frua is a rare and unique prototype created in 1968 in collaboration with the renowned Italian design studio and coachbuilder Pietro Frua. The car was based on the technical platform of the BMW 2000 TI, but under Frua’s hand, it received an entirely new and elegant coupé body design. The purpose of the vehicle was to present a potential alternative to BMW’s own 2000 series-based coupé models and to explore the possibilities for a more luxurious and exclusive sports coupé. Technically, the car was equipped with a 1,990 cm³ four-cylinder engine that produced 120 horsepower (88 kW) and enabled a top speed of approximately 190 km/h. The engine came from the BMW 2000 TI model and carried the designation M10, featuring two Solex carburetors. The transmission was a 4-speed manual, and the car was equipped with independent suspension and front disc brakes. The BMW 2000 TI Coupé Frua ultimately remained a one-off prototype, which was presented at the 1968 Paris Motor Show. BMW did not proceed with official production, as the company was already focusing on its own 2000 C and CS models. Thus, this elegant and characteristically streamlined vehicle remained a unique example of Frua’s work based on BMW.
The model is produced by KESS in 1:43 scale, manufactured as a limited edition of 400 pieces.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.