BMW 2000 tii Touring esindas 02-seeria kõige sportlikumat ja arenenumat versiooni luukpärakeres. Touring-kere oli BMW esimene tõsisem katse ühendada sportlikkus ja igapäevakasutus praktilise viieukselise lahendusega, mida toetas madaldatud tagaosa ja üles avanev tagaluuk. Kui baasversioonid (1600 ja 1800) kasutasid lihtsamaid karburaatoreid, siis 2000 tii sai endale Kugelfischeri mehaanilise sissepritse, mis tõstis selle mudeli tehnoloogilise taseme 1970ndate alguses silmapaistvaks.
2000 tii Touring oli tootmises aprillist 1971 kuni aprillini 1974 ning toodeti vaid 5783 eksemplari, mis teeb sellest suhteliselt haruldase isendi isegi 02-seeria sees. Auto põhines endiselt Neue Klasse šassiil, kuid sai tugevdatud tagasilla ja efektiivsema vedrustuse. Mootoriks oli 1.990 cm³ M10-seeria neljasilindriline bensiinimootor, millele lisati mehaaniline sissepritse Kugelfischer süsteemiga. Võimsuseks saavutati 130 hj (97 kW) @ 5800 p/min ja pöördemomenti oli 178 Nm @ 4500 p/min – numbrid, mis paigutasid auto samale tasemele tolle aja väikeste sportautodega.
Veoskeem jäi klassikaliseks: ees pikisuunas paigaldatud mootor ja tagavedu. Standardina tuli auto koos 4-käigulise sünkroniseeritud manuaalkastiga, kuid saadaval oli ka 5-käiguline sportversioon, mis sobis tii-märgise iseloomuga paremini. Vedrustus oli ees MacPherson-tüüpi, taga aga kasutati sõltumatut pikisuunaliste õõtshoobade süsteemi, mida oli tugevduste ja seadistuse abil täiustatud võrreldes nõrgemate mudelitega.
Pidurid olid ees ketaspidurid ja taga trummelpidurid, nagu oli tol ajal tavapärane. Auto tühimass oli ca 1030 kg ning tippkiirus ulatus 190 km/h, mis oli kiire isegi suuremate mootoritega sedaanide kõrval. Salong oli askeetlik, kuid ergonoomiliselt üles ehitatud ja sobis hästi auto sportliku karakteriga.
Mudelauto on toodetud Minichamps poolt. Tegemist on limiteeritud seeriaga, kokku toodetud 2640 mudelit.
The BMW 2000 tii Touring represented the most sporty and advanced version of the 02 Series in hatchback form. The Touring body style was BMW’s first serious attempt to combine sportiness with everyday usability in a practical five-door layout, supported by a lowered rear section and a top-hinged tailgate. While base versions like the 1600 and 1800 used simpler carbureted engines, the 2000 tii featured a Kugelfischer mechanical fuel injection system, which elevated its technological status in the early 1970s.
The 2000 tii Touring was produced from April 1971 to April 1974, with only 5,783 units built, making it relatively rare even within the 02 Series. The car was still based on the Neue Klasse platform, but received a reinforced rear axle and improved suspension. It was powered by a 1,990 cm³ M10-series inline-four petrol engine, paired with a Kugelfischer mechanical injection system. Output was 130 hp (97 kW) at 5800 rpm and torque reached 178 Nm at 4500 rpm – figures that placed the car on par with contemporary lightweight sports cars.
The drivetrain remained classic: a front-mounted longitudinal engine with rear-wheel drive. The standard transmission was a 4-speed synchronized manual, though a 5-speed sport gearbox was available as a factory option, better suiting the tii’s character. The front suspension used MacPherson struts, while the rear employed a semi-trailing arm independent setup, reinforced and tuned for improved handling over the base models.
The braking system featured disc brakes at the front and drum brakes at the rear, which was typical for the era. The car had a curb weight of approximately 1,030 kg and reached a top speed of 190 km/h, placing it ahead of many larger-engine sedans of the time. The interior was spartan but ergonomically laid out and matched the car’s sporty character.
The scale model was produced by Minichamps. It is a limited edition, with only 2,640 models manufactured in total.
BMW 2000 tii Touring esindas 02-seeria kõige sportlikumat ja arenenumat versiooni luukpärakeres. Touring-kere oli BMW esimene tõsisem katse ühendada sportlikkus ja igapäevakasutus praktilise viieukselise lahendusega, mida toetas madaldatud tagaosa ja üles avanev tagaluuk. Kui baasversioonid (1600 ja 1800) kasutasid lihtsamaid karburaatoreid, siis 2000 tii sai endale Kugelfischeri mehaanilise sissepritse, mis tõstis selle mudeli tehnoloogilise taseme 1970ndate alguses silmapaistvaks.
2000 tii Touring oli tootmises aprillist 1971 kuni aprillini 1974 ning toodeti vaid 5783 eksemplari, mis teeb sellest suhteliselt haruldase isendi isegi 02-seeria sees. Auto põhines endiselt Neue Klasse šassiil, kuid sai tugevdatud tagasilla ja efektiivsema vedrustuse. Mootoriks oli 1.990 cm³ M10-seeria neljasilindriline bensiinimootor, millele lisati mehaaniline sissepritse Kugelfischer süsteemiga. Võimsuseks saavutati 130 hj (97 kW) @ 5800 p/min ja pöördemomenti oli 178 Nm @ 4500 p/min – numbrid, mis paigutasid auto samale tasemele tolle aja väikeste sportautodega.
Veoskeem jäi klassikaliseks: ees pikisuunas paigaldatud mootor ja tagavedu. Standardina tuli auto koos 4-käigulise sünkroniseeritud manuaalkastiga, kuid saadaval oli ka 5-käiguline sportversioon, mis sobis tii-märgise iseloomuga paremini. Vedrustus oli ees MacPherson-tüüpi, taga aga kasutati sõltumatut pikisuunaliste õõtshoobade süsteemi, mida oli tugevduste ja seadistuse abil täiustatud võrreldes nõrgemate mudelitega.
Pidurid olid ees ketaspidurid ja taga trummelpidurid, nagu oli tol ajal tavapärane. Auto tühimass oli ca 1030 kg ning tippkiirus ulatus 190 km/h, mis oli kiire isegi suuremate mootoritega sedaanide kõrval. Salong oli askeetlik, kuid ergonoomiliselt üles ehitatud ja sobis hästi auto sportliku karakteriga.
Mudelauto on toodetud Minichamps poolt. Tegemist on limiteeritud seeriaga, kokku toodetud 2640 mudelit.
The BMW 2000 tii Touring represented the most sporty and advanced version of the 02 Series in hatchback form. The Touring body style was BMW’s first serious attempt to combine sportiness with everyday usability in a practical five-door layout, supported by a lowered rear section and a top-hinged tailgate. While base versions like the 1600 and 1800 used simpler carbureted engines, the 2000 tii featured a Kugelfischer mechanical fuel injection system, which elevated its technological status in the early 1970s.
The 2000 tii Touring was produced from April 1971 to April 1974, with only 5,783 units built, making it relatively rare even within the 02 Series. The car was still based on the Neue Klasse platform, but received a reinforced rear axle and improved suspension. It was powered by a 1,990 cm³ M10-series inline-four petrol engine, paired with a Kugelfischer mechanical injection system. Output was 130 hp (97 kW) at 5800 rpm and torque reached 178 Nm at 4500 rpm – figures that placed the car on par with contemporary lightweight sports cars.
The drivetrain remained classic: a front-mounted longitudinal engine with rear-wheel drive. The standard transmission was a 4-speed synchronized manual, though a 5-speed sport gearbox was available as a factory option, better suiting the tii’s character. The front suspension used MacPherson struts, while the rear employed a semi-trailing arm independent setup, reinforced and tuned for improved handling over the base models.
The braking system featured disc brakes at the front and drum brakes at the rear, which was typical for the era. The car had a curb weight of approximately 1,030 kg and reached a top speed of 190 km/h, placing it ahead of many larger-engine sedans of the time. The interior was spartan but ergonomically laid out and matched the car’s sporty character.
The scale model was produced by Minichamps. It is a limited edition, with only 2,640 models manufactured in total.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car