BMW 2000A kuulus Neue Klasse sedaanide perekonda ning oli üks esimesi BMW mudeleid, mida pakuti automaatkäigukastiga versioonina. Tegu oli keskklassi luksuslikuma ja mugavama variandiga, mis esindas BMW katset pakkuda Ameerika ja Euroopa turule autot, mis ühendaks sportlikku sooritusvõimet ja sujuvat sõiduelamust automaatkastiga.
Mudelit esitleti 1966. aastal ning see põhines BMW 2000 sedaanil, kuid lisaks käigukastile said 2000A mudelid tihti ka veidi rikkalikuma varustuse. 2,0-liitrine M10 neljasilindriline mootor arendas 100 hobujõudu ja koostöös ZF-i kolmeastmelise automaatkäigukastiga pakkus see sõiduk sujuvat, kui ka pisut rahulikumat sõiduelamust võrreldes manuaalversioonidega.
Välimuselt säilitas 2000A klassikalise Neue Klasse joone: sirgjooneline ja funktsionaalne kere, suur klaaspindade osakaal ja selge Saksa disainikeel. Salongis oli rõhku pandud mugavusele – pehme polsterdus, täisvaipkate ja selgelt loetav armatuur. Auto oli suunatud eelkõige jõukamale ärikliendile või peremeestele, kes soovisid BMW sportlikkust, kuid mugavamas vormis.
BMW 2000A tootmist jätkati kuni 1972. aastani, mil kogu Neue Klasse sedaaniseeria asendus järk-järgult uue 5. seeriaga (E12). Tootmismaht kõigile BMW 2000 versioonidele kokku oli üle 145 000 eksemplari, kuid 2000A moodustas sellest väiksema osa – hinnanguliselt toodeti umbes 10 000–15 000 ühikut automaatkäigukastiga versioone.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt, kuuludes limiteeritud seeriasse, millest valmis vaid 600 eksemplari.
The BMW 2000A belonged to the Neue Klasse family of sedans and was one of the first BMW models to be offered with an automatic transmission. It represented a more luxurious and comfortable version of the midsize class, embodying BMW’s attempt to offer a car to both the American and European markets that combined sporty performance with the smoothness of an automatic gearbox.
The model was introduced in 1966 and was based on the BMW 2000 sedan. In addition to the transmission, the 2000A models often came with slightly more upscale equipment. The 2.0-liter M10 inline-four engine produced 100 horsepower, and when paired with a ZF three-speed automatic transmission, the result was a smooth and somewhat more relaxed driving experience compared to manual versions.
In terms of appearance, the 2000A retained the classic Neue Klasse design language: a straight, functional body shape, large glass surfaces, and clean German styling. The interior emphasized comfort, with soft upholstery, full carpeting, and a clearly legible dashboard. The car was aimed primarily at affluent business clients or owners who wanted BMW performance in a more comfortable package.
Production of the BMW 2000A continued until 1972, when the entire Neue Klasse sedan line was gradually replaced by the new 5 Series (E12). Total production of all BMW 2000 variants exceeded 145,000 units, but the 2000A accounted for a smaller portion—estimated at around 10,000 to 15,000 units with automatic transmission.
The scale model is manufactured by Minichamps as part of a limited edition of only 600 units.
BMW 2000A kuulus Neue Klasse sedaanide perekonda ning oli üks esimesi BMW mudeleid, mida pakuti automaatkäigukastiga versioonina. Tegu oli keskklassi luksuslikuma ja mugavama variandiga, mis esindas BMW katset pakkuda Ameerika ja Euroopa turule autot, mis ühendaks sportlikku sooritusvõimet ja sujuvat sõiduelamust automaatkastiga.
Mudelit esitleti 1966. aastal ning see põhines BMW 2000 sedaanil, kuid lisaks käigukastile said 2000A mudelid tihti ka veidi rikkalikuma varustuse. 2,0-liitrine M10 neljasilindriline mootor arendas 100 hobujõudu ja koostöös ZF-i kolmeastmelise automaatkäigukastiga pakkus see sõiduk sujuvat, kui ka pisut rahulikumat sõiduelamust võrreldes manuaalversioonidega.
Välimuselt säilitas 2000A klassikalise Neue Klasse joone: sirgjooneline ja funktsionaalne kere, suur klaaspindade osakaal ja selge Saksa disainikeel. Salongis oli rõhku pandud mugavusele – pehme polsterdus, täisvaipkate ja selgelt loetav armatuur. Auto oli suunatud eelkõige jõukamale ärikliendile või peremeestele, kes soovisid BMW sportlikkust, kuid mugavamas vormis.
BMW 2000A tootmist jätkati kuni 1972. aastani, mil kogu Neue Klasse sedaaniseeria asendus järk-järgult uue 5. seeriaga (E12). Tootmismaht kõigile BMW 2000 versioonidele kokku oli üle 145 000 eksemplari, kuid 2000A moodustas sellest väiksema osa – hinnanguliselt toodeti umbes 10 000–15 000 ühikut automaatkäigukastiga versioone.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt, kuuludes limiteeritud seeriasse, millest valmis vaid 600 eksemplari.
The BMW 2000A belonged to the Neue Klasse family of sedans and was one of the first BMW models to be offered with an automatic transmission. It represented a more luxurious and comfortable version of the midsize class, embodying BMW’s attempt to offer a car to both the American and European markets that combined sporty performance with the smoothness of an automatic gearbox.
The model was introduced in 1966 and was based on the BMW 2000 sedan. In addition to the transmission, the 2000A models often came with slightly more upscale equipment. The 2.0-liter M10 inline-four engine produced 100 horsepower, and when paired with a ZF three-speed automatic transmission, the result was a smooth and somewhat more relaxed driving experience compared to manual versions.
In terms of appearance, the 2000A retained the classic Neue Klasse design language: a straight, functional body shape, large glass surfaces, and clean German styling. The interior emphasized comfort, with soft upholstery, full carpeting, and a clearly legible dashboard. The car was aimed primarily at affluent business clients or owners who wanted BMW performance in a more comfortable package.
Production of the BMW 2000A continued until 1972, when the entire Neue Klasse sedan line was gradually replaced by the new 5 Series (E12). Total production of all BMW 2000 variants exceeded 145,000 units, but the 2000A accounted for a smaller portion—estimated at around 10,000 to 15,000 units with automatic transmission.
The scale model is manufactured by Minichamps as part of a limited edition of only 600 units.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car