1960-ndate aastate keskpaigas kaaluti Lõuna-Aafrika BMW kaubamärgi importija Praetor Monteerders ettevõttes mitte ainult BMW autode importimist, vaid ka nende kohapeal kokkupanekut, et hoida kulud madalad. Sobiv võimalus avanes, kui BMW hakkas järjest enam üle võtma Dingolfingis tegutsevat Glasi tehast. BMW juhtkond nägi Glasi sportlikul mudelil Glas 1700 potentsiaali ning otsustas selle modifitseerituna lisada oma tootevalikusse, tuues selle müügile nimede all BMW 1800 ja BMW 2000.Kuigi neid mudeleid pandi Lõuna-Aafrikas kokku kuni 1972. aastani, põhjustas äärmiselt kehv koostekvaliteet BMW kaubamärgi maine olulise languse piirkonnas. Selle vastu võitlemiseks töötati välja plaan auto täielikult ümber kujundada ja viia selle välimus lähemale BMW tüüpilisele disainikeelele. Uue mudeli tootmine algas 1973. aasta augustis ja see jõudis lõpuks kohalike edasimüüjate juurde nimede all BMW 2004 M või BMW 1804, müük algas septembris 1973. BMW 2004, millel oli 100 hobujõuline mootor, osutus müüginumbritelt paremaks kui 1804, kuid hoolimata sellest toodeti vaid 1288 eksemplari, jäädes seega tõenäoliselt müügieesmärkidele alla.
Selle ajaloolise ja vähetuntud BMW peatüki on Autocult jäädvustanud 1:43 mõõtkavas, mudel on toodetud limiteeritud seeriana, kokku 333 eksemplari.
In the mid-1960s, the South African importer of the BMW brand, Praetor Monteerders, considered not only importing BMW cars but also assembling them locally to keep costs low. A suitable opportunity arose when BMW increasingly took over the Glas factory in Dingolfing. The BMW management saw potential in Glas’s sporty Glas 1700 model and decided to integrate it into their product range in a modified form, launching it under the names BMW 1800 and BMW 2000. Although these models were assembled in South Africa until 1972, the extremely poor build quality significantly damaged the BMW brand’s reputation in the region. To counteract this, a plan was developed to completely redesign the car and bring its appearance closer to BMW’s typical design language. Production of the new model began in August 1973, and it was finally offered at local dealerships under the names BMW 2004 M or BMW 1804, with sales starting in September 1973. The BMW 2004, equipped with a 100-horsepower engine, achieved better sales figures than the 1804, but despite this, only 1,288 units were produced, likely falling short of expectations.
This historical and lesser-known chapter of BMW’s history has been captured by Autocult in 1:43 scale, produced as a limited edition of 333 pieces
1960-ndate aastate keskpaigas kaaluti Lõuna-Aafrika BMW kaubamärgi importija Praetor Monteerders ettevõttes mitte ainult BMW autode importimist, vaid ka nende kohapeal kokkupanekut, et hoida kulud madalad. Sobiv võimalus avanes, kui BMW hakkas järjest enam üle võtma Dingolfingis tegutsevat Glasi tehast. BMW juhtkond nägi Glasi sportlikul mudelil Glas 1700 potentsiaali ning otsustas selle modifitseerituna lisada oma tootevalikusse, tuues selle müügile nimede all BMW 1800 ja BMW 2000.Kuigi neid mudeleid pandi Lõuna-Aafrikas kokku kuni 1972. aastani, põhjustas äärmiselt kehv koostekvaliteet BMW kaubamärgi maine olulise languse piirkonnas. Selle vastu võitlemiseks töötati välja plaan auto täielikult ümber kujundada ja viia selle välimus lähemale BMW tüüpilisele disainikeelele. Uue mudeli tootmine algas 1973. aasta augustis ja see jõudis lõpuks kohalike edasimüüjate juurde nimede all BMW 2004 M või BMW 1804, müük algas septembris 1973. BMW 2004, millel oli 100 hobujõuline mootor, osutus müüginumbritelt paremaks kui 1804, kuid hoolimata sellest toodeti vaid 1288 eksemplari, jäädes seega tõenäoliselt müügieesmärkidele alla.
Selle ajaloolise ja vähetuntud BMW peatüki on Autocult jäädvustanud 1:43 mõõtkavas, mudel on toodetud limiteeritud seeriana, kokku 333 eksemplari.
In the mid-1960s, the South African importer of the BMW brand, Praetor Monteerders, considered not only importing BMW cars but also assembling them locally to keep costs low. A suitable opportunity arose when BMW increasingly took over the Glas factory in Dingolfing. The BMW management saw potential in Glas’s sporty Glas 1700 model and decided to integrate it into their product range in a modified form, launching it under the names BMW 1800 and BMW 2000. Although these models were assembled in South Africa until 1972, the extremely poor build quality significantly damaged the BMW brand’s reputation in the region. To counteract this, a plan was developed to completely redesign the car and bring its appearance closer to BMW’s typical design language. Production of the new model began in August 1973, and it was finally offered at local dealerships under the names BMW 2004 M or BMW 1804, with sales starting in September 1973. The BMW 2004, equipped with a 100-horsepower engine, achieved better sales figures than the 1804, but despite this, only 1,288 units were produced, likely falling short of expectations.
This historical and lesser-known chapter of BMW’s history has been captured by Autocult in 1:43 scale, produced as a limited edition of 333 pieces
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.