BMW 328, mis jõudis turule 1936. aastal, on üks silmapaistvamaid ja edukamaid sõjaeelseid sportautosid, mida BMW on kunagi tootnud. Mudel kujundati kerguse, aerodünaamika ja mehaanilise töökindluse põhimõtteid järgides ning see tähistas BMW jaoks läbimurret nii võidusõidus kui ka sportautode maailmas.
Auto kapoti all töötas 2,0-liitrine kuuesilindriline reasmootor, millel olid poolkerakujulised põlemiskambrid ja klapid ülal – see lahendus võimaldas arendada 80 hobujõudu, mis oli tolle aja kohta silmapaistev tulemus. Tänu kergele konstruktsioonile ja heale juhitavusele saavutas BMW 328 tippkiiruseks kuni 150 km/h ning sobis suurepäraselt nii maanteele kui ka võistlusrajale.
Üheks mudeli olulisemaks saavutuseks peetakse 1938. aastat, kui BMW 328 võitis oma klassi prestiižikal Mille Miglia võistlusel Itaalias, kinnistades oma positsiooni rahvusvahelisel autospordilaval. Auto elegantne disain – voolujoonelised poritiivad, horisontaalne „neeruvõre“ ja minimalistlik salong – kujundasid BMW sportautode esteetika ka aastateks edasi.
BMW 328 toodeti aastatel 1936–1940 kokku vaid 464 eksemplari, mis teeb sellest tänapäeval väga hinnatud ja haruldase kollektsioneerimisobjekti. Mudeli tootja: Schuco.
The BMW 328, introduced in 1936, is widely regarded as one of the most iconic and successful pre-war sports cars ever built. Designed to combine lightweight construction, aerodynamic styling, and mechanical reliability, the 328 marked a breakthrough for BMW in the world of motorsport and high-performance vehicles.
The car featured a 2.0-liter inline six-cylinder engine with hemispherical combustion chambers and overhead valves, delivering 80 horsepower—an impressive figure for its class at the time. Thanks to its low weight and agile chassis, the BMW 328 could reach a top speed of up to 150 km/h and excelled in both road use and competitive racing.
One of its most notable achievements came in 1938, when the BMW 328 won its class at the Mille Miglia in Italy, solidifying its reputation as a serious contender on the international racing scene. The car’s elegant design, with its flowing fenders, horizontal kidney grille, and minimalistic interior, became a template for future BMW sports models.
A total of 464 units were produced between 1936 and 1940, making the original 328 a rare and highly sought-after collector’s item today. Model manufacturer: Schuco.
BMW 328, mis jõudis turule 1936. aastal, on üks silmapaistvamaid ja edukamaid sõjaeelseid sportautosid, mida BMW on kunagi tootnud. Mudel kujundati kerguse, aerodünaamika ja mehaanilise töökindluse põhimõtteid järgides ning see tähistas BMW jaoks läbimurret nii võidusõidus kui ka sportautode maailmas.
Auto kapoti all töötas 2,0-liitrine kuuesilindriline reasmootor, millel olid poolkerakujulised põlemiskambrid ja klapid ülal – see lahendus võimaldas arendada 80 hobujõudu, mis oli tolle aja kohta silmapaistev tulemus. Tänu kergele konstruktsioonile ja heale juhitavusele saavutas BMW 328 tippkiiruseks kuni 150 km/h ning sobis suurepäraselt nii maanteele kui ka võistlusrajale.
Üheks mudeli olulisemaks saavutuseks peetakse 1938. aastat, kui BMW 328 võitis oma klassi prestiižikal Mille Miglia võistlusel Itaalias, kinnistades oma positsiooni rahvusvahelisel autospordilaval. Auto elegantne disain – voolujoonelised poritiivad, horisontaalne „neeruvõre“ ja minimalistlik salong – kujundasid BMW sportautode esteetika ka aastateks edasi.
BMW 328 toodeti aastatel 1936–1940 kokku vaid 464 eksemplari, mis teeb sellest tänapäeval väga hinnatud ja haruldase kollektsioneerimisobjekti. Mudeli tootja: Schuco.
The BMW 328, introduced in 1936, is widely regarded as one of the most iconic and successful pre-war sports cars ever built. Designed to combine lightweight construction, aerodynamic styling, and mechanical reliability, the 328 marked a breakthrough for BMW in the world of motorsport and high-performance vehicles.
The car featured a 2.0-liter inline six-cylinder engine with hemispherical combustion chambers and overhead valves, delivering 80 horsepower—an impressive figure for its class at the time. Thanks to its low weight and agile chassis, the BMW 328 could reach a top speed of up to 150 km/h and excelled in both road use and competitive racing.
One of its most notable achievements came in 1938, when the BMW 328 won its class at the Mille Miglia in Italy, solidifying its reputation as a serious contender on the international racing scene. The car’s elegant design, with its flowing fenders, horizontal kidney grille, and minimalistic interior, became a template for future BMW sports models.
A total of 464 units were produced between 1936 and 1940, making the original 328 a rare and highly sought-after collector’s item today. Model manufacturer: Schuco.