BMW 335 oli ettevõtte kõige suurem, võimsam ja luksuslikum sõiduauto enne Teise maailmasõja puhkemist. Selle arendust alustati 1930. aastate lõpus eesmärgiga konkureerida selliste kõrgetasemeliste sõidukitega nagu Mercedes-Benz 320 ja 340 ning pakkuda Saksa autoturul alternatiivi luksusklassi sedaanide seas.
BMW 335 jõudis tootmisse 1939. aasta jaanuaris ja jäi liinile kuni 1941. aasta maini. Tootmisaeg jäi lühikeseks, kuna maailmasõda suunas ettevõtte ressursid üle militaarotstarbeliseks tootmiseks. Selle lühikese ajavahemiku jooksul valmis hinnanguliselt umbes 415 eksemplari, mis teeb BMW 335-st väga haruldase ja ajalooliselt tähtsa mudeli.
Auto oli varustatud 3,5-liitrise kuuesilindrilise reasmootoriga, mis arendas 90 hobujõudu 3500 pöörde juures minutis. Selle ajastu kohta väga hea jõudlus võimaldas tippkiiruseks umbes 145 km/h, mis tegi BMW 335-st ühe kiireima luksussedaani Saksamaal enne sõda. Käigukastiks oli neljakäiguline manuaal, veoskeem tagavedu.
Lisaks heale sooritusvõimele pakkus BMW 335 oma ajastu kohta märkimisväärset mugavust – ruumikas salong, kvaliteetsed viimistlusmaterjalid ja sujuv sõiduelamus panid selle samale pulgale Euroopa juhtivate luksusautodega. Auto oli saadaval nii sedaani kui ka kabrioleti kerevariantidena, viimaseid telliti eriti väikestes kogustes.
Täna on BMW 335 väga haruldane kollektsioneerimisobjekt, mida kohtab ainult muuseumides või privaatkollektsioonides. Selle ajalooline väärtus peitub nii tehnilises arenduses kui ka selle staatuses kui BMW sõjaeelse ajastu tippmudel.
Mudelauto tootjaks on Schuco.
The BMW 335 was the company’s largest, most powerful, and most luxurious passenger car prior to the outbreak of World War II. Development began in the late 1930s with the goal of competing with high-end models such as the Mercedes-Benz 320 and 340, and to offer a true luxury sedan alternative in the German market.
The BMW 335 entered production in January 1939 and remained in production until May 1941. Its production run was short, as the war redirected the company’s resources toward military manufacturing. During that brief period, approximately 415 units were built, making the BMW 335 a very rare and historically significant model.
The car was equipped with a 3.5-liter inline six-cylinder engine producing 90 horsepower at 3,500 rpm. This was considered excellent performance for its time, allowing the vehicle to reach a top speed of around 145 km/h, making it one of the fastest luxury sedans in Germany before the war. It featured a four-speed manual transmission and rear-wheel drive.
In addition to strong performance, the BMW 335 offered remarkable comfort for its era – a spacious cabin, high-quality materials, and a smooth ride placed it on par with Europe’s leading luxury automobiles. The model was available as both a sedan and a cabriolet, the latter of which was produced in especially limited numbers.
Today, the BMW 335 is a highly rare collector’s item, found only in museums or private collections. Its historical value lies both in its technical advancement and in its status as BMW’s flagship model of the pre-war era.
The scale model was produced by Schuco.
BMW 335 oli ettevõtte kõige suurem, võimsam ja luksuslikum sõiduauto enne Teise maailmasõja puhkemist. Selle arendust alustati 1930. aastate lõpus eesmärgiga konkureerida selliste kõrgetasemeliste sõidukitega nagu Mercedes-Benz 320 ja 340 ning pakkuda Saksa autoturul alternatiivi luksusklassi sedaanide seas.
BMW 335 jõudis tootmisse 1939. aasta jaanuaris ja jäi liinile kuni 1941. aasta maini. Tootmisaeg jäi lühikeseks, kuna maailmasõda suunas ettevõtte ressursid üle militaarotstarbeliseks tootmiseks. Selle lühikese ajavahemiku jooksul valmis hinnanguliselt umbes 415 eksemplari, mis teeb BMW 335-st väga haruldase ja ajalooliselt tähtsa mudeli.
Auto oli varustatud 3,5-liitrise kuuesilindrilise reasmootoriga, mis arendas 90 hobujõudu 3500 pöörde juures minutis. Selle ajastu kohta väga hea jõudlus võimaldas tippkiiruseks umbes 145 km/h, mis tegi BMW 335-st ühe kiireima luksussedaani Saksamaal enne sõda. Käigukastiks oli neljakäiguline manuaal, veoskeem tagavedu.
Lisaks heale sooritusvõimele pakkus BMW 335 oma ajastu kohta märkimisväärset mugavust – ruumikas salong, kvaliteetsed viimistlusmaterjalid ja sujuv sõiduelamus panid selle samale pulgale Euroopa juhtivate luksusautodega. Auto oli saadaval nii sedaani kui ka kabrioleti kerevariantidena, viimaseid telliti eriti väikestes kogustes.
Täna on BMW 335 väga haruldane kollektsioneerimisobjekt, mida kohtab ainult muuseumides või privaatkollektsioonides. Selle ajalooline väärtus peitub nii tehnilises arenduses kui ka selle staatuses kui BMW sõjaeelse ajastu tippmudel.
Mudelauto tootjaks on Schuco.
The BMW 335 was the company’s largest, most powerful, and most luxurious passenger car prior to the outbreak of World War II. Development began in the late 1930s with the goal of competing with high-end models such as the Mercedes-Benz 320 and 340, and to offer a true luxury sedan alternative in the German market.
The BMW 335 entered production in January 1939 and remained in production until May 1941. Its production run was short, as the war redirected the company’s resources toward military manufacturing. During that brief period, approximately 415 units were built, making the BMW 335 a very rare and historically significant model.
The car was equipped with a 3.5-liter inline six-cylinder engine producing 90 horsepower at 3,500 rpm. This was considered excellent performance for its time, allowing the vehicle to reach a top speed of around 145 km/h, making it one of the fastest luxury sedans in Germany before the war. It featured a four-speed manual transmission and rear-wheel drive.
In addition to strong performance, the BMW 335 offered remarkable comfort for its era – a spacious cabin, high-quality materials, and a smooth ride placed it on par with Europe’s leading luxury automobiles. The model was available as both a sedan and a cabriolet, the latter of which was produced in especially limited numbers.
Today, the BMW 335 is a highly rare collector’s item, found only in museums or private collections. Its historical value lies both in its technical advancement and in its status as BMW’s flagship model of the pre-war era.
The scale model was produced by Schuco.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car