BMW Dixi Eil-Lieferwagen ehk „kiirtarneveok“ põhines BMW Dixi 3/15 tehnilisel platvormil, kuid kohandati kaubaveoks ja tarneülesanneteks. Selliseid sõidukeid kasutati 1920. ja 1930. aastate Saksamaal lühimaa tarnekettides, näiteks postiteenistuse, apteekide, väikekaupmeeste ja tööstusettevõtete juures, kus nõuti kiiret ja usaldusväärset kaubavedu.
Sõiduk oli varustatud 0,75-liitrise neljasilindrilise bensiinimootoriga, mille võimsus ulatus 15 hobujõuni. Tänu kolmekäigulisele manuaalkäigukastile ja kergele konstruktsioonile saavutas auto tippkiiruseks kuni 75 km/h – väga hea tulemus oma ajastu väikeveokite seas. Kastkere oli lihtne, töökindel ja mõeldud eelkõige funktsionaalsuseks, mitte esteetikaks.
Kuigi paljud Eil-Lieferwagenid olid seotud Deutsche Reichspostiga ning värvitud kollaseks, esines ka muid versioone – sh kohalikele ettevõtetele või muudele ametkondadele kohandatud värvilahendusi. Mudeli tootjaks Premium ClassiXXs
The BMW Dixi Eil-Lieferwagen, or “express delivery van,” was based on the technical platform of the BMW Dixi 3/15, but adapted for cargo transport and delivery purposes. These vehicles were used in Germany during the 1920s and 1930s for short-range delivery services—for example, by postal agencies, pharmacies, small merchants, and industrial businesses where fast and reliable transportation was essential.
The vehicle was equipped with a 0.75-liter four-cylinder petrol engine producing 15 horsepower. Thanks to its three-speed manual transmission and lightweight construction, it could reach a top speed of up to 75 km/h—an excellent performance for a light delivery vehicle of its time. The box body was simple, robust, and designed primarily for functionality rather than aesthetics.
While many Eil-Lieferwagen models were associated with the Deutsche Reichspost and painted in yellow, other versions also existed—featuring alternative color schemes customized for local businesses or various public services. The model was manufactured by Premium ClassiXXs.
BMW Dixi Eil-Lieferwagen ehk „kiirtarneveok“ põhines BMW Dixi 3/15 tehnilisel platvormil, kuid kohandati kaubaveoks ja tarneülesanneteks. Selliseid sõidukeid kasutati 1920. ja 1930. aastate Saksamaal lühimaa tarnekettides, näiteks postiteenistuse, apteekide, väikekaupmeeste ja tööstusettevõtete juures, kus nõuti kiiret ja usaldusväärset kaubavedu.
Sõiduk oli varustatud 0,75-liitrise neljasilindrilise bensiinimootoriga, mille võimsus ulatus 15 hobujõuni. Tänu kolmekäigulisele manuaalkäigukastile ja kergele konstruktsioonile saavutas auto tippkiiruseks kuni 75 km/h – väga hea tulemus oma ajastu väikeveokite seas. Kastkere oli lihtne, töökindel ja mõeldud eelkõige funktsionaalsuseks, mitte esteetikaks.
Kuigi paljud Eil-Lieferwagenid olid seotud Deutsche Reichspostiga ning värvitud kollaseks, esines ka muid versioone – sh kohalikele ettevõtetele või muudele ametkondadele kohandatud värvilahendusi. Mudeli tootjaks Premium ClassiXXs
The BMW Dixi Eil-Lieferwagen, or “express delivery van,” was based on the technical platform of the BMW Dixi 3/15, but adapted for cargo transport and delivery purposes. These vehicles were used in Germany during the 1920s and 1930s for short-range delivery services—for example, by postal agencies, pharmacies, small merchants, and industrial businesses where fast and reliable transportation was essential.
The vehicle was equipped with a 0.75-liter four-cylinder petrol engine producing 15 horsepower. Thanks to its three-speed manual transmission and lightweight construction, it could reach a top speed of up to 75 km/h—an excellent performance for a light delivery vehicle of its time. The box body was simple, robust, and designed primarily for functionality rather than aesthetics.
While many Eil-Lieferwagen models were associated with the Deutsche Reichspost and painted in yellow, other versions also existed—featuring alternative color schemes customized for local businesses or various public services. The model was manufactured by Premium ClassiXXs.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car