BMW 501 tähistas BMW jaoks sõjajärgse tootmise taaskäivitamist ja ettevõtte naasmist luksusautode turule. Esmakordselt esitleti mudelit 1951. aasta Frankfurdi autonäitusel ning seeriatootmine algas järgmisel aastal. Tegemist oli neljaukselise luksussedaaniga, mis sai rahvasuus hüüdnimeks „Barokk-ingel“ tänu oma voolujoonelisele ja klassikaliselt elegantsel kujundusele. Kere disainis Peter Schimanowski, ning auto valmistati BMW uues tehases Münchenis, kuna eelmine tootmisüksus Eisenachis oli jäänud Nõukogude okupatsioonitsooni.
BMW 501 oli varustatud 2,0-liitrise kuuesilindrilise reasmootoriga, mille võimsus oli 65 hobujõudu 4400 pöörde juures minutis. Käigukastiks oli neljakäiguline manuaalkast, mida juhiti roolisambal paikneva kangi kaudu. Auto saavutas tippkiiruseks ligikaudu 135 km/h, mis oli selle klassi autole 1950ndate alguses igati arvestatav tulemus. Vedrustus põhines ees torsioonvarrastel ja taga lehtvedrudel, ning veoskeemiks oli klassikaline tagavedu. Tühimassiks kujunes umbes 1300 kg, mis koos tugeva raamiga tagas stabiilse sõidutunnetuse.
BMW 501 tootmist jätkati kuni 1958. aastani ning autosid toodeti kokku 14 852 eksemplari. Kuigi mudel ei saavutanud suurt müügiedu oma kõrge hinna ja konservatiivse tehnoloogia tõttu, kujunes sellest oluline sümbol BMW ellujäämisest ja edasise arengu alusest.
Mudelauto on tootnud Minichamps, tegemist on limiteeritud seeriaga, kokku toodeti 1008 eksemplari.
The BMW 501 marked the restart of post-war production for BMW and the company’s return to the luxury automobile market. The model was first presented at the 1951 Frankfurt Motor Show, with series production beginning the following year. It was a four-door luxury sedan that earned the nickname “Baroque Angel” due to its flowing lines and classically elegant design. The body was styled by Peter Schimanowski, and the car was built at BMW’s new factory in Munich, as the former production site in Eisenach had fallen into the Soviet occupation zone.
The BMW 501 was equipped with a 2.0-liter inline six-cylinder engine, producing 65 horsepower at 4400 rpm. It featured a four-speed manual transmission with a column-mounted gear lever. The car reached a top speed of approximately 135 km/h, which was a respectable figure for its class in the early 1950s. The suspension used torsion bars at the front and leaf springs at the rear, while the drivetrain followed the classic rear-wheel-drive layout. The curb weight was around 1300 kg, and together with a solid frame construction, it offered stable handling and road comfort.
Production of the BMW 501 continued until 1958, with a total of 14,852 units built. Although the model did not achieve major commercial success due to its high price and conservative engineering, it became a key symbol of BMW’s post-war survival and future development.
The scale model was produced by Minichamps in 1:43 scale. It is part of a limited edition, with only 1008 units manufactured.
BMW 501 tähistas BMW jaoks sõjajärgse tootmise taaskäivitamist ja ettevõtte naasmist luksusautode turule. Esmakordselt esitleti mudelit 1951. aasta Frankfurdi autonäitusel ning seeriatootmine algas järgmisel aastal. Tegemist oli neljaukselise luksussedaaniga, mis sai rahvasuus hüüdnimeks „Barokk-ingel“ tänu oma voolujoonelisele ja klassikaliselt elegantsel kujundusele. Kere disainis Peter Schimanowski, ning auto valmistati BMW uues tehases Münchenis, kuna eelmine tootmisüksus Eisenachis oli jäänud Nõukogude okupatsioonitsooni.
BMW 501 oli varustatud 2,0-liitrise kuuesilindrilise reasmootoriga, mille võimsus oli 65 hobujõudu 4400 pöörde juures minutis. Käigukastiks oli neljakäiguline manuaalkast, mida juhiti roolisambal paikneva kangi kaudu. Auto saavutas tippkiiruseks ligikaudu 135 km/h, mis oli selle klassi autole 1950ndate alguses igati arvestatav tulemus. Vedrustus põhines ees torsioonvarrastel ja taga lehtvedrudel, ning veoskeemiks oli klassikaline tagavedu. Tühimassiks kujunes umbes 1300 kg, mis koos tugeva raamiga tagas stabiilse sõidutunnetuse.
BMW 501 tootmist jätkati kuni 1958. aastani ning autosid toodeti kokku 14 852 eksemplari. Kuigi mudel ei saavutanud suurt müügiedu oma kõrge hinna ja konservatiivse tehnoloogia tõttu, kujunes sellest oluline sümbol BMW ellujäämisest ja edasise arengu alusest.
Mudelauto on tootnud Minichamps, tegemist on limiteeritud seeriaga, kokku toodeti 1008 eksemplari.
The BMW 501 marked the restart of post-war production for BMW and the company’s return to the luxury automobile market. The model was first presented at the 1951 Frankfurt Motor Show, with series production beginning the following year. It was a four-door luxury sedan that earned the nickname “Baroque Angel” due to its flowing lines and classically elegant design. The body was styled by Peter Schimanowski, and the car was built at BMW’s new factory in Munich, as the former production site in Eisenach had fallen into the Soviet occupation zone.
The BMW 501 was equipped with a 2.0-liter inline six-cylinder engine, producing 65 horsepower at 4400 rpm. It featured a four-speed manual transmission with a column-mounted gear lever. The car reached a top speed of approximately 135 km/h, which was a respectable figure for its class in the early 1950s. The suspension used torsion bars at the front and leaf springs at the rear, while the drivetrain followed the classic rear-wheel-drive layout. The curb weight was around 1300 kg, and together with a solid frame construction, it offered stable handling and road comfort.
Production of the BMW 501 continued until 1958, with a total of 14,852 units built. Although the model did not achieve major commercial success due to its high price and conservative engineering, it became a key symbol of BMW’s post-war survival and future development.
The scale model was produced by Minichamps in 1:43 scale. It is part of a limited edition, with only 1008 units manufactured.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car