BMW Dixi 3/15 tähistab olulist pöördepunkti BMW ajaloos, olles ettevõtte esimene autotoodang. Tegemist oli Saksamaal litsentsi alusel toodetud mudeliga, mis põhines Briti Austin 7-l, kuid kohandati kohalikele oludele sobivaks ning valmis Eisenachi tehases. 1928. aastal omandas BMW Dixi kaubamärgi ja tootmisüksuse, mille tulemusel hakati mudelit tootma juba BMW nime all. Mudeli tähistus 3/15 viitab maksustamise aluseks olnud kolmest hobujõust ja mootori tegelikust võimsusest – 15 hobujõudu.
Auto oli varustatud 0,75-liitrise neljasilindrilise bensiinimootoriga, mille tippvõimsus ulatus 15 hobujõuni ning mis võimaldas saavutada ligikaudu 75 km/h maksimaalse kiiruse. Käigukast oli kolmekäiguline manuaalne ning tootmisesse läksid erinevad keretüübid, sealhulgas roadster, kupee ja suletud limusiin. Kokku toodeti erinevaid Dixi 3/15 versioone üle 15 000 eksemplari. Mudeli tootja Schuco
The BMW Dixi 3/15 marks a significant turning point in BMW’s history, being the company’s first automobile production. It was a German-produced model manufactured under license, based on the British Austin 7, but adapted to local conditions and built at the Eisenach factory. In 1928, BMW acquired the Dixi brand and production facility, after which the model began to be produced under the BMW name. The model designation 3/15 refers to its taxation rating of 3 horsepower and its actual engine output of 15 horsepower.
The car was equipped with a 0.75-liter four-cylinder petrol engine with a peak output of 15 horsepower, allowing it to reach a top speed of approximately 75 km/h. It featured a three-speed manual transmission, and various body types were produced, including roadster, coupé, and closed limousine. In total, more than 15,000 units of various Dixi 3/15 versions were built. This particular scale model was produced by Schuco.
BMW Dixi 3/15 tähistab olulist pöördepunkti BMW ajaloos, olles ettevõtte esimene autotoodang. Tegemist oli Saksamaal litsentsi alusel toodetud mudeliga, mis põhines Briti Austin 7-l, kuid kohandati kohalikele oludele sobivaks ning valmis Eisenachi tehases. 1928. aastal omandas BMW Dixi kaubamärgi ja tootmisüksuse, mille tulemusel hakati mudelit tootma juba BMW nime all. Mudeli tähistus 3/15 viitab maksustamise aluseks olnud kolmest hobujõust ja mootori tegelikust võimsusest – 15 hobujõudu.
Auto oli varustatud 0,75-liitrise neljasilindrilise bensiinimootoriga, mille tippvõimsus ulatus 15 hobujõuni ning mis võimaldas saavutada ligikaudu 75 km/h maksimaalse kiiruse. Käigukast oli kolmekäiguline manuaalne ning tootmisesse läksid erinevad keretüübid, sealhulgas roadster, kupee ja suletud limusiin. Kokku toodeti erinevaid Dixi 3/15 versioone üle 15 000 eksemplari. Mudeli tootja Schuco
The BMW Dixi 3/15 marks a significant turning point in BMW’s history, being the company’s first automobile production. It was a German-produced model manufactured under license, based on the British Austin 7, but adapted to local conditions and built at the Eisenach factory. In 1928, BMW acquired the Dixi brand and production facility, after which the model began to be produced under the BMW name. The model designation 3/15 refers to its taxation rating of 3 horsepower and its actual engine output of 15 horsepower.
The car was equipped with a 0.75-liter four-cylinder petrol engine with a peak output of 15 horsepower, allowing it to reach a top speed of approximately 75 km/h. It featured a three-speed manual transmission, and various body types were produced, including roadster, coupé, and closed limousine. In total, more than 15,000 units of various Dixi 3/15 versions were built. This particular scale model was produced by Schuco.