BMW M3 (E36) esitleti 1992. aasta sügisel järglasena legendaarsele E30 M3-le. Kui eelkäija oli loodud eelkõige homologatsioonimudelina, siis E36 tõi M3 kontseptsiooni uude ajastusse – ühendades võidusõidutehnika, rafineerituma disaini ja mugavuse, mis võimaldas M3-lest saada tõeliselt universaalne sportauto.
Esimene põlvkond E36 M3 kasutas 3,0-liitrist rida-kuut S50B30 mootorit, mis arendas 286 hj (210 kW) ja 320 Nm pöördemomenti. Mootoril oli individuaalne drosselklapp igale silindrile ning seda peeti oma aja üheks parimaks vabalõõgulise R6-mootoriks. Käigukast oli viiekäiguline manuaal, veoskeem traditsiooniliselt tagavedu. Kiirendus 0–100 km/h toimus umbes 6 sekundiga ning tippkiirus oli elektrooniliselt piiratud 250 km/h.
Tootmine toimus 1992–1996 ning selle ajavahemiku jooksul toodeti erinevaid keretüüpe – kupee, sedaan ja kabriolett. 3.0-liitrist versiooni toodeti hinnanguliselt ligikaudu 14 000 eksemplari, enne kui 1996. aastal võeti kasutusele uuendatud 3.2-liitrine S50B32 mootoriga variant (321 hj).
Disaini poolest oli E36 M3 vaoshoitum kui eelkäija, ent oma laiema rööpme, sportliku vedrustuse ja aerodünaamiliste detailidega säilitas see M-seeria tuuma – tasakaalu, täpsuse ja puhta juhitavuse. E36 M3 pani aluse BMW M3 muutumisele mitte ainult sportautoks, vaid ka igapäevaseks kõrgklassi kupeeks, mis ühendas inseneritöö ja elegantsi.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt mõõtkavas 1:43, kujutades varast 3.0-liitrist kupeemudelit.
The BMW M3 (E36) was introduced in the autumn of 1992 as the successor to the legendary E30 M3. While its predecessor had been developed primarily as a homologation model, the E36 brought the M3 concept into a new era – combining racing technology with refined design and comfort, allowing the M3 to become a truly versatile sports car.
The first generation E36 M3 used a 3.0-liter inline-six S50B30 engine, producing 286 hp (210 kW) and 320 Nm of torque. Each cylinder featured its own individual throttle body, making it one of the finest naturally aspirated straight-six engines of its time. Power was sent to the rear wheels through a five-speed manual gearbox. Acceleration from 0–100 km/h took around 6 seconds, and top speed was electronically limited to 250 km/h.
Production ran from 1992 to 1996, during which several body styles were offered – coupé, sedan, and convertible. The 3.0-liter version was built in approximately 14,000 units before being replaced in 1996 by the updated 3.2-liter S50B32 engine variant with 321 hp.
In terms of design, the E36 M3 was more understated than its predecessor, yet with its wider track, sport-tuned suspension, and aerodynamic details it retained the core M-series DNA – balance, precision, and pure handling. The E36 M3 marked the evolution of the M3 from a raw racing car into a refined high-class coupé that united engineering excellence with elegance.
The model car is produced by Minichamps in 1:43 scale, depicting the early 3.0-liter coupé version.
BMW M3 (E36) esitleti 1992. aasta sügisel järglasena legendaarsele E30 M3-le. Kui eelkäija oli loodud eelkõige homologatsioonimudelina, siis E36 tõi M3 kontseptsiooni uude ajastusse – ühendades võidusõidutehnika, rafineerituma disaini ja mugavuse, mis võimaldas M3-lest saada tõeliselt universaalne sportauto.
Esimene põlvkond E36 M3 kasutas 3,0-liitrist rida-kuut S50B30 mootorit, mis arendas 286 hj (210 kW) ja 320 Nm pöördemomenti. Mootoril oli individuaalne drosselklapp igale silindrile ning seda peeti oma aja üheks parimaks vabalõõgulise R6-mootoriks. Käigukast oli viiekäiguline manuaal, veoskeem traditsiooniliselt tagavedu. Kiirendus 0–100 km/h toimus umbes 6 sekundiga ning tippkiirus oli elektrooniliselt piiratud 250 km/h.
Tootmine toimus 1992–1996 ning selle ajavahemiku jooksul toodeti erinevaid keretüüpe – kupee, sedaan ja kabriolett. 3.0-liitrist versiooni toodeti hinnanguliselt ligikaudu 14 000 eksemplari, enne kui 1996. aastal võeti kasutusele uuendatud 3.2-liitrine S50B32 mootoriga variant (321 hj).
Disaini poolest oli E36 M3 vaoshoitum kui eelkäija, ent oma laiema rööpme, sportliku vedrustuse ja aerodünaamiliste detailidega säilitas see M-seeria tuuma – tasakaalu, täpsuse ja puhta juhitavuse. E36 M3 pani aluse BMW M3 muutumisele mitte ainult sportautoks, vaid ka igapäevaseks kõrgklassi kupeeks, mis ühendas inseneritöö ja elegantsi.
Mudelauto on toodetud Minichampsi poolt mõõtkavas 1:43, kujutades varast 3.0-liitrist kupeemudelit.
The BMW M3 (E36) was introduced in the autumn of 1992 as the successor to the legendary E30 M3. While its predecessor had been developed primarily as a homologation model, the E36 brought the M3 concept into a new era – combining racing technology with refined design and comfort, allowing the M3 to become a truly versatile sports car.
The first generation E36 M3 used a 3.0-liter inline-six S50B30 engine, producing 286 hp (210 kW) and 320 Nm of torque. Each cylinder featured its own individual throttle body, making it one of the finest naturally aspirated straight-six engines of its time. Power was sent to the rear wheels through a five-speed manual gearbox. Acceleration from 0–100 km/h took around 6 seconds, and top speed was electronically limited to 250 km/h.
Production ran from 1992 to 1996, during which several body styles were offered – coupé, sedan, and convertible. The 3.0-liter version was built in approximately 14,000 units before being replaced in 1996 by the updated 3.2-liter S50B32 engine variant with 321 hp.
In terms of design, the E36 M3 was more understated than its predecessor, yet with its wider track, sport-tuned suspension, and aerodynamic details it retained the core M-series DNA – balance, precision, and pure handling. The E36 M3 marked the evolution of the M3 from a raw racing car into a refined high-class coupé that united engineering excellence with elegance.
The model car is produced by Minichamps in 1:43 scale, depicting the early 3.0-liter coupé version.
Originaalfoto päris autost. Original photo of the real car.